Dag 7 - Christoffelpark

10 november 2021 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Vandaag afgesproken dat we om half8 zouden ontbijten, en we waren allemaal op tijd voor de broodjes en croissants door Hans verzorgd.

Daarom konden we op tijd vertrekken richting Christoffelberg/park.

Het is ongeveer een 25mins met de auto. Bij de ingang kaartjes gekocht  en we kregen een plattegrond. Willen jullie met de auto (rit van anderhalf uur) of de trail lopen (wandeling van 4uur)? Nou doe maar met de auto 😅

Je maakt een tour langs allemaal uitkijkpunten, super leuk om te doen want de weg loopt kriskras door het park en soms stijl omhoog en weer stijl naar beneden. Leuke uitdaging voor Gianni 😊

Heel veel foto’s gemaakt, en kleine wandelingetjes die goed te doen waren.

Na de rit zijn we gaan tanken. Eerst betalen en dan tanken is hier de regel. En door naar het Zuiden van het eiland. De eerste stop was Mambo Beach Boulevard. Heel veel resorts hier, winkeltjes en eettentjes.

Eerste wat we vonden was een snorkel voor erbij. Als je samen wil snorkelen mis je gewoon een extra. Dus daarvoor geslaagd. Verder een shirt gekocht en een magneetje voor de koelkast.

Toen gaan lunchen bij Green House, een tent tussen 1001 tentjes. Zoveel dat je het overzicht kwijt raakt. Maar we keken uit op het strand en de zee en dat is heel wat waard. Green House wordt door lokalen gerund en ze hebben lekkere gerechtjes.

Vandaar met de auto langs het Lions Dive Beach Resort en richting Jan Thiel baai. Daar stikt het ook van de resorts, de een nog mooier dan de ander. En… een Albert Heijn 😅.

Teruggereden naar ons stulpje 🤗 alwaar we lekker ons eigen ding hebben gedaan. Het eten waren de left-overs van gister (de pasta) en doggybag van de lunch voor Hans, en voor mij een bordje kippensoep.

In de avond een spelletje gedaan welke Naomi heeft meegenomen, Halli Galli. Een behendig spelletje maar heel vermakelijk.

Het loopt tegen 2100uur en voor ons tijd om te gaan slapen. Thuis kan ik s avonds de wereld aan, maar hier met zo een “druk” programma wordt het niet laat.

Welterusten iedereen! 😴 🛌

1. Lydia en Jan:
    11 november 2021
    Leuke uitstapjes 😊 en kan me voorstellen dat jullie voor de auto hebben gekozen 🥵 Hihi als je zo steil naar boven en beneden moeten met de benenwagen oefffff 😘
  2. Ton & Anneke:
    11 november 2021
    Tja...zo'n SUV heb je niet voor niets.
    En tijdens een wandeling heb je ook geen airco dus die keuze zou ik ook gemaakt hebben haha!
    Geniet ervan!
  3. Simon Schagen:
    11 november 2021
    Uit kijken dat je met toeren geen los lopende geit aanrijd. Want dan heeft het beest opeens meerdere eigenaren 🤨
  4. Mo en Hans:
    11 november 2021
    Nee Siem we kijken uit, hadden al hetzelfde scenario met herten, gemsen en verdwaalde koeien 😅