Dag 12 - Terug naar Willemstad

15 november 2021 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Dag 12 alweer! De tijd vliegt voorbij.

We zijn vannacht wakker geworden van de harde wind en regen. Als t regent, dan ook helemaal “full speed”. Ik heb buiten de was veilig gezet, anders hadden we het vanmorgen achterin de tuin gevonden. Maar vanmorgen scheen de zon alweer.

Hans had het ontbijt verzorgd. En omdat het best bewolkt was besloten we naar Willemstad te gaan. Niet echt met een doel, Hans wilde nog wat voor zijn dochter kopen, en Naomi vond nog een mooie ketting. We hadden het plan om te lunchen bij Plasa Bieu, the old market, een type markthal met lokale tentjes. En het tentje die aangeraden werd is Zus di Plasa, de laatste in de rij. Maar eigenlijk zaten we nog vol van het ontbijt. En om dan warm eten te nemen was niet zo een goed idee. Daarom een koffietje gedronken bij De Buren, en uiteindelijk daar een broodje gegeten.

Op weg naar Punda, liepen we net over de pontjesbrug, toen de sirene afging dat de brug open ging. Gelukkig duurt t dan nog even maar je moet de pas erin houden. En met een voet die niet 100% meewerkt is dat een uitdaging. Naomi vond t ook spannend, ze zei “Ik wil normaal gesproken best wachten op je, maar nu was het *Ieder voor zich en God voor ons allen* “ 🤣🤣

Op de terugweg was de brug wederom open, maar we wisten niet hoe lang al of nog. Dus toen naar de Pontjesboot die je gratis naar de overkant brengt.

Daarna terug naar huis. Tegen een uur of 4 stelde Hans voor de zonsondergang te gaan zien op Blue Bay. Maar Gian en Naomi hadden geen zin, en zijn we uiteindelijk samen daarheen gegaan. Prachtig om te zien, zie ook de foto die ik hierbij plaats 😅. De zon ging onder om 1808uur, en daarna zijn we huiswaarts gereden.

Vanavond was t eindelijk tijd voor de McDonalds 🤣 Hans zeurt al sinds dag1 voor de grap om de Mac. Maar met zoveel lokale tentjes is het een No Go. Vanavond kreeg hij dan toch zijn zin.

Gian en Naomi zijn gaan halen, maar dat bleek toch ingewikkelder dan gedacht. De McKroket stond wel op de site maar alleen te krijgen bij de McCafe. Ook zit er standaard mayonaise, ketchup en sweet & sour bij. Alles op de menu borden stond in het Papiaments, nog een horde. Het meisje achter de balie stond ze, op verzoek  van Gianni, in het Nederlands te woord, maar het ging niet van harte. Uiteindelijk lukte alles dan toch, en we hebben toch lekker gegeten.

En tegen een uur of 10 komt de dag tot zijn einde. 🛌 😴

1. Lydia en Jan:
    16 november 2021
    Prachtige zonsondergang en niet zo vriendelijke dame dan bij de Golden Arcs volgende keer toch maar weer liever in een van de leuke tentjes eten die jullie op jullie lijstje hebben staan 😜 geniet nog lekker van jullie laatste dagen! 😘