Dag 6 - St Williebrordus

9 november 2021 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Vannacht onrustig geslapen mede door een blaffende hond in de buurt. Waarom de eigenaren hier niets aan doen is mij een raadsel. Dus om half7 stonden we naast ons bed.
Hans verzorgde het ontbijt, en besproken wat we vandaag gaan doen.

We zijn eerst richting een flamingo sanctuary gereden, noordwaarts richting St Williebrordus. Als je geen telelens hebt is het moeilijk plaatjes schieten. Er is een verhoogd uitkijkpunt maar ook dat hielp niet, dus geen toonbare foto’s van flamingo’s 🦩.

Doorgereden naar het landhuis van Jan Kok. Gebouwd in 1840, een beruchte slavenmeester.

Verderop in St Williebrordus is de beroemde kerk. Alles was gesloten maar we konden mooie plaatjes schieten. De kerk dateert uit 1888, ontworpen door een Rotterdamse architect.

Na het culturele deel reden we richting Daaibooi, een klein strandje in Bandabou. De parkeerplaats is bewaakt en gratis, en de bedjes kosten 10Nafl per stuk. Als je de bedjes zelf terugbrengt naar de beheerder betaald hij je 5Nafl terug. Een prima deal dus.

Je kunt er heel leuk snorkelen, en je ziet talrijke visjes groot en klein in alle kleuren. Heel indrukwekkend. De klap op de vuurpijl is een schildpad die er rondzwemt, en Gianni en ik hebben hem gespot.
Gian heeft onderwater gefilmd maar die beelden zien we pas terug als we thuis zijn. De schildpad leeft in baaien waar het water ondiep is gek genoeg. Ik vond het prachtig te zien hoe hij me inhaalde terwijl ik rustig snorkelde.

Rond 4 uur weer huiswaarts. Gedoucht en ingesmeerd met aftersun. Met zoveel zon een noodzakelijk goed. Gian en Naomi zorgden voor de boodschappen en het eten. We hebben pasta rigatoni gegeten met pesto saus. Super smakelijk met kip en groente erdoor. En natuurlijk genoeg over voor morgen 😅.

Nog lekker nagetafeld en rond half 10 bedwaarts. Hopelijk is de buurthond ons vannacht beter gezind.

1. Lisette:
    10 november 2021
    Wat is het daar toch prachtig! En zo te lezen genieten jullie volop. Jullie zullen vast heerlijk gekleurd en met voldoende vit D weer terugkomen volgende week. 😍
  2. Lydia en Jan:
    10 november 2021
    Wat weer een heerlijke dag beetje cultuur beetje zonnen en heerlijk eten dat is vakantie. Leuke kleurrijke beelden en gaaf snorkelen en dan ingehaald worden door een schildpad 🐢 😜
  3. Lida van Beek:
    10 november 2021
    Wat is het daar prachtig en kleurrijk en heerlijk elke dag de zon. Lekker relaxen en genieten. Krijg er ook zin in. Wens jullie een mooie dag. Veel plezier!!!🌻🐢