Dag 11 - Grote Knip

14 november 2021 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Vandaag is zondag. Na het ontbijt zijn we bijtijds naar het Noorden gereden, richting Grote Knip. Een mooie baai met een prachtig strand en snorkelmogelijkheden. Het is al met al toch 40mins rijden.

We waren gelukkig aan de vroege kant, maar op de parkeerplaats vonden we het al behoorlijk druk. Eenmaal de trap af naar het strand viel het mee. Je dient een bedje uit te kiezen met parasol, en dan komt er iemand langs waar je aan kunt betalen. Dus twee parasols en 4 bedjes, Nafl50, een Euro of 24. Valt alleszins mee.

We hebben er genoten, het water was heerlijk en doorzichtig, dus Gian en ik hebben samen gesnorkeld. Allerlei visjes gezien, grote en mooi gekleurd. De zon scheen niet permanent dus de wolken hielden de zonnestralen tegen. Ook lekker als je al gebruind of nog ietsjes verbrand bent. Hans en Naomi bleven onder de parasol.

Achter ons was een klein huisje die hapjes en drankjes verkocht. Daar 3 Amstel Bright en Icetea gehaald.

Rond 2 uur vertrokken richting Jaanchie, een restaurantje die door iedereen aanbevolen wordt. Een leuk tentje met een huiselijke sfeer. We moesten even wachten want de tafel werd nog in orde gemaakt. Je kunt er niet reserveren, maar dat werd duidelijk aan de drukte binnen. Wie het eerst komt wie het eerst maalt.

De eigenaar komt persoonlijk aan de tafel om het menu uit te leggen.

Er is geen vast menu maar hij legt uit wat er is en welke combi’s je kunt nemen. Een stuk of 6 gerechten, vis en vlees, gecombineerd met bonenrijst, witte rijst of patat. En een combi van kleine sausjes krijg je erbij.

Ik had garnalen met witte vis en witte rijst, Hans en Naomi de garnalen gecombineerd met draadjesvlees en patat, en Gianni dezelfde combi maar met bonenrijst. Super lekker! En mocht je ooit op Curaçao zijn, een echte aanrader.

Daarna naar huis gereden, alwaar we lekker gedoucht hebben en de race van Max teruggekeken.

Hans en Gian wilden bij de Chinees wat makkelijks halen voor het diner, maar binnen no-time weer terug, want de keuken daar sloot op zondag om 1600uur 🥴.  Hans wilde soep halen ter compensatie bij de supermarkt maar ook die was dicht om 1800uur.. uiteindelijk bij de Carrefour verderop wel geslaagd, alhoewel die ook om 1900uur sloot. Maar daar was hij nog op tijd voor.

Rustig avondje op de veranda doorgebracht. Het loopt tegen 2100uur, en raar maar waar, mijn ogen worden heel zwaar. Welterusten iedereen 💤💤

1. Ton & Anneke:
    15 november 2021
    Alweer een heerlijk relaxte vakantiedag! Jullie weten de mooie plekjes wel te vinden!
    Veel plezier nog!
  2. Lydia en Jan:
    15 november 2021
    Prachtig het leven onder water hè 🐠🐡🐟 lekker genieten van het heerlijke eten lieverds en zeker fijn dat er
    Een beetje schaduw was.