Dag 13 - Heul veul regen….

16 november 2021 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Het is vandaag dinsdag.. de laatste dag dat we de auto hebben. Morgen om 1100uur wordt ie opgehaald. Dus goed besteden 😅

We besloten naar het strand te gaan en vanavond uiteten. Dat was nog een dingetje, want niet alle restaurants zijn open alle dagen van de week, en ze moeten nog wel plek hebben. Uiteindelijk een gevonden en gereserveerd voor 1800uur.

Maar eerst naar het strand. De lucht oogde niet strakblauw dus hielden we dat in het achterhoofd. We besloten dicht bij huis te blijven, op naar Blue Bay. Het was rond half10, en best veel plek op de parkeerplaats.

Entree betaald en een bedje uitgezocht. Na een half uur de eerste spetters 🧐 die steeds talrijker werden. Dusdanig dat we moesten schuilen, maar met een lekker koffietje prima te doen. De regen kwam met bakken uit de lucht. Na een half uur klaarde de lucht en gingen we met alle andere badgasten terug naar de bedjes.  Hans zag een collega van de tankdienst en maakte een praatje. Gian en Naomi gingen de zee in, en toen Hans terug was gingen ook wij het water in.

Eenmaal terug, voelden al gauw wat spettertjes.. en die werden weer meer en meer .. terug naar de schuilplek. Bij het Beach restaurant stond een aardige rij wachtenden, dus dat werd m niet. We besloten als de stortbui voorbij is, terug naar huis te gaan.

En we hebben hier wat gegeten. Plan in duigen, maar we vermaken ons evengoed wel. Rond 1700uur was iedereen weer tiptop opgefrist voor het bezoek aan t restaurant.

Het werd Tabooshh, een behoorlijk grote tent vlakbij Caracasbaai.

Gespecialiseerd in lokaal eten. We konden t niet makkelijk vinden omdat Google Maps te vroeg aangaf dat we er waren. We moesten nog een stukje door. Maar eenmaal daar kregen we een tafel toegewezen aan t water, met een prachtig uitzicht op het Spaanse Water.

Behalve Hans had iedereen een voorafje. Ik zelf een romige bananensoep, Gian de Quesadilla met garnalen en krab en Naomi de garnalen in mojito marinade. Om je vingers bij af te likken. Als hoofdgerecht hadden Gian en Naomi de stoofpotjes met draadjesvlees (Karni Stobá), ik de kip in kokosmelk met cayenne, specerijen en mango/rumsaus en Hans de Taboosh Platter ( van alles op de kaart een beetje). Geweldig! Zou een prachtige afsluiter kunnen zijn voor de vakantie, ware t niet dat we overmorgen pas vertrekken.

Als nagerecht had Gianni de Dulce de Leche cake met Baileys. Die is helemaal fan van Dulce de Leche geworden hier, dus ik heb beloofd het thuis ook te maken.

Daarna weer richting huis, waar we hebben uitgebuikt en ik met een kop gemberthee naar bed ga.

Welterusten!

1. Ton & Anneke:
    17 november 2021
    Geniet van de laatste dagen en goede reis terug. Winterjassen weer hier!
    Groetjes!
  2. Astrid:
    17 november 2021
    Lieve Mona en de anderen, het was weer hartstikke leuk om alles te lezen! Ik heb jullie trouw gevolgd...Mooie foto's en als ik 's avonds naar al dat lekkere eten keek kreeg ik alweer trek. Fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad en ik wens jullie een hele goede terugreis, liefs Astrid
  3. Lida van Beek:
    17 november 2021
    Wij wensen jullie een goede reis naar huis. Dank voor de leuke verhalen😘