Dag 5 - Willemstad

8 november 2021 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Vandaag opgestaan rond 7 uur, Hans zorgt voor het ontbijt, en ik maak in en om het huis schoon. Je moet het echt bijhouden, want ongemerkt komt er heel wat vuil op de vloer en veranda.

Vandaag is het prima weer om Willemstad te bezoeken. Geparkeerd in de wijk Otrabanda bij het Renaissance Hotel. Gratis en in een parking.

Gelopen in Otrabanda, de pontjesbrug en Punda. Het wemelt er van de souvenirswinkels en dure kledingzaken. Verder de lokale markt bezocht, de “Ronde Markt” en de groente en fruitmarkt langs het water.

We komen een andere keer terug om Plasa Bieu te bezoeken. Daar zitten vele eettentjes en de tip was een bezoek aan “Zus di Plaza”..  Liefst contant geld mee want pinnen kan daar niet overal.

We zijn bij “De Buren” neergestreken voor de Lunch. Een leuk tentje op het Wilhelminaplein. Naomi en Hans hebben Fish and Chips gegeten, Gianni een Club Sandwich met een portie inktvisringen en ik een tosti Hawaï. Het was super lekker maar de bediening verdiend niet de snelheidsprijs. Je moet echt de tijd nemen tot het op tafel geserveerd wordt.

Daarna via een omweg terug naar de wagen. Ware het niet dat ook wij altijd wat meemaken. Lopend op de pontjesbrug (wat al een hobbelige ervaring is) ging het alarm af, en de brug kwam in beweging!

Voor de grote scheepvaart gaat de brug een keer in de zoveel tijd open, en nu was zo een moment in de zoveel tijd. Gelukkig draaide de kant achter ons open, die de mensen die richting Punda liepen konden niet verder. Aan de Otrabanda kant kon je er nog net af voordat de brug was weggedraaid.

Onderweg terug naar ons huis nog ff armbandjes gescoord bij Sambil voor Naomi en mezelf.

Teruggekomen een koele duik in het zwembad .. je wordt heel warm en plakkerig van het rondslenteren in de grote stad.

Vanavond eten we de leftovers van gister en dat is meer dan genoeg voor ons viertjes.

1. Branca:
    8 november 2021
    Wat een gezellig verhaal weer, dank je! Ik had daar voor drie jaar naar toe gekund, mijn ex zat bij de marine. Mijn dochter ging voor het eerst naar de lagere school en zag ik toen niet zitten. Achteraf wel spijt, was toch een hele ervaring geweest. Jij bent next voor de foto, heb ze nu allemaal gezien, jou nog niet! Geniet lekker verder en take care 😘
  2. Mo van Wolde:
    9 november 2021
    @Branca ik zal er een van mezelf plaatsen, die heeft Naomi gemaakt.
  3. Lydia en Jan:
    9 november 2021
    OMG hahah wat een ervaring mazzel dat jullie de juiste kant op gingen. Enne….leuke foto van je Mo