Dag 3 - Blauwe Baai

6 november 2021 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Vandaag redelijk vroeg weer op. Maar dat is fijn, want zo heb je ook wat aan je dag.

Samen lekker ontbeten en we zijn rond half10 naar het strand gegaan. De Blauwe Baai is vlak bij ons, nog geen 5mins rijden. Het is in een afgesloten complex van huizen cq compound waar de baai aan grenst, waar je na vertoon van ID door de slagboom mag.

Een grote parkeerplaats, en vandaar loop je het strand op. Je betaald €7 p.p. voor een bedje en gebruikmaken van de restrooms. Middels een QR code op de tafel bij de bedjes kun je drankjes, ontbijt of lunch bestellen.

We hebben genoten van het strand en de zee. Je moet alert blijven in de zon, want anders verbrand je heel snel. Niemand van ons heeft er last van gehad, dankzij pigment en/of goed insmeren. Ook Naomi was heel goed voorbereid en zo wordt zij geleidelijk bruin.

Rond half2 waren we het zat en zijn huiswaarts gegaan. Lekker gedoucht en tijd voor jezelf. Einde middag nog wat drankjes, citronella kaarsjes en vliegenstrip gekocht, want van de vliegjes en mugjes hebben we best veel last. De muggen zijn de helft in grootte die wij kennen, maar super vervelend.
We hebben een winkelcentrum hier vlakbij bezocht, Sambil. High hopes maar viel tegen. Veel modemerken, hoge prijzen en veel speelgelegenheden voor kinderen. De foodcourt was ook niet veel soeps.

s Avonds zijn we uiteten gegaan. Een surprise-diner. De “kids” kiezen waar we gaan eten, en wij laten ons verrassen. Naomi heeft gereserveerd (maar goed ook want t zat er stampend vol) en op naar Willemstad. Het restaurant heet Fish and Joy (Google het maar). Een super gezellige tent vlakbij het Avilo Beach Hotel, waar je meerdere kleine gerechtjes kunt delen of voor jezelf neemt. Vooral de visgerechtjes waren favoriet. Een aanrader als je op Curaçao bent.

Rond half9 waren we klaar en gingen we huiswaarts. Nog een afzakkertje en rond 10u lag iedereen op bed.

1. Branca:
    7 november 2021
    Jaja en wij trekken een nog wat dikkere jas aan, brrr zo koud. Jou verhaal maakt het dan wat gezelliger en zelf wat warmer, voel dat heerlijke zonnetje zelfs een beetje branden. Visualiseren dan….
    Heerlijk te lezen dat jullie enorm genieten en tja dan maar wat muggetjes op de koop toenemen. Ziet er goed uit zo die baai, zou ik me ook niet vervelen en lekker dichtbij. Ga lekker door met genieten mensen. Liefs van ons
  2. Lydia en Jan:
    7 november 2021
    Haha leuke foto Hans. Dat eten kun je wel aan de kids overlaten ziet er goed uit.