Dag 1 - Op weg naar Curaçao

4 november 2021 - Willemstad, Nederlandse Antillen

We zijn op weg. Vanmorgen vroeg opgestaan om 0600uur. Wat een koud en miezerig weer. De laatste dingen ingepakt, en om half8 vertrokken naar Schiphol. Hans heeft ons drietjes afgezet, en de auto geparkeerd bij mijn werk. Daarna de bus naar Centrum genomen.

Wij op Schiphol besloten om Gianni en Naomi hun bagage te laten inchecken en ik zou op Hans wachten. De rij voor de incheck was ellenlang. Gian en Naomi kwamen moeizaam vooruit. Hans was er binnen een klein half uur.

En hij zegt “met onze business prio kunnen we ook bij de andere balie inchecken”. En daar was t muisstil. Hans heeft de kids geplukt uit de lange rij, en die voegden zich bij ons. Iemand die bij hun in de lange rij stond zei “Wat vervelend voor jullie, moet je naar een andere rij” We waren meteen aan de beurt.. wel staande-bij naar de gate. Alle formulieren laten zien (Embarkation card en PLC form) en de koffers ingeleverd. Zelfs Naomi bleef onder het toegestane gewicht, 20kg en 23kg is toegestaan. Oh zegt ze … dan had de blaser en nog iets anders ook meegekund 😅

Paspoort controle en door Security.. Gianni had een tube van iets bij zich, maar na een check mocht die mee. En ik moest vanwege mijn brace apart .. tja ik zal er iets in verstoppen haha.. maar ook ik mocht door.

Koffietje gedaan bij SB, Zander(neef) die bij de KMar werkt gezien, nog wat geshopt en naar de gate E19. Reet druk, en Hans heeft de boarding passen afgegeven .. na een lang half uur goed nieuws “We hebben stoelen!!”

Gian en Naomi op 43AB, ik op 12E en Hans schuin voor me 11F.

We zijn iets telaat vertrokken maar met een snelle vliegtijd komen we ruim op tijd aan.

De mensen van t appartement een bericht gestuurd dat we mee zijn, en zij komen ons halen van de luchthaven. Over 9 uur zijn we er!!

Net ff stukje gelopen, en langs geweest bij Gianni en Naomi.. de achterste rij tegen het schot. Naast een andere companion van een stewardess die werkt op deze vlucht. Ze zijn samen druk aan t kletsen en wisselen verhalen uit. Verteld dat Hans en ik economy comfort zitten.. want dat is me nu pas duidelijk. Gewoon wat meer beenruimte en iets bredere stoel.

We hebben te eten gehad. Hans en ik gehaktballetjes met puree en de “kids” de pasta met kaas. Goed te eten, hoewel ik maar een beetje van alles heb geprobeerd. En een stuk appeltaart toe.

Nu moeten we nog 6 uur vliegen, dus het schiet aardig op ☺️.

Uiteindelijk zijn we om 1600uur geland. Geen trappen op het platform maar een echte slurf aan de gate.

Bij de douane was t drama.. twee dikke rijen en wij werden naar de linker gestuurd.. en daar stonden we een half uur, en twee meter op geschoten .. verschrikkelijk..

De andere rij liep wel, dus we besloten te switchen.. wat bleek nou..

De linker rij was voor mensen met kinderen jonger dan 18jaar. Waarom werden wij in die rij gezet?? Ze zagen Naomi aan voor iemand jonger dan 18jaar.. Hoe dan?? Niemand die iets vroeg, er werd gewoon aangenomen dat t zo was.. ze is 20!!

In de rechter rij verliep alles sneller, en eigenlijk binnen no time waren we erdoor. Formulieren laten zien en de QR code, en huppekee erdoorheen.

De man van het appartement stond ons op te wachten met een bordje met onze naam. Hij had een grote jeep bij zich, en alle koffers konden achterin. Het appartement is een kleine 15mins rijden van de luchthaven. Tipsy Turtle 🐢 zo heet het.

We kregen een rondleiding, twee slaapkamers, twee badkamers en een grote huiskamer annex keuken. Buiten een zwembad met ligbedden, en ik zag zelfs een hangmat.

De eigenaar reed ons naar de supermarkt alwaar we de eerste kleine boodschappen konden doen, als we onze eigen auto hebben morgen, kunnen we grote boodschappen halen.

Thuis gekomen nog ff een drankje gedaan, en het wordt bedtijd.

Het is lokaal 2000uur, maar 0100uur in Nederland .. dus de hoogste tijd.

Het was een lange vermoeiende dag. Op naar morgen!

Foto’s komen morgen wel 😉

1. Lydia en Jan:
    5 november 2021
    En nu lekker genieten lieverds 😘
  2. Branca:
    5 november 2021
    Klinkt alweer super en natuurlijk logisch al die controles, stel je voor…. Wist niet dat the kids ook meewaren, dacht jullie 2tjes. Zal je vast weleen verteld hebben, gezellig! Lieverds, ga er heerlijk van genieten, wij kleumen hier rustig door :-)
  3. N Spijker:
    5 november 2021
    Leuk om een beetje mee te leven. Ik krijg nu ook zin om te reizen 🛩 Zalig in de zon daar geniet er maar goed van. Wij houden het nog even bij saunawarmte 😅
  4. Lisette:
    5 november 2021
    Nogmaals een hele fijne vakantie. ⛱
    En pas goed op onze "kleuter" van 20+ jaar! 🤣 Dat heeft ze wel van haar moeder dat ze jonger wordt geschat. 😉

Lieve groetjes
    Lisette
  5. H.j.f Cappel:
    5 november 2021
    Hoi Naomi - Guani en ouders.
    Ik heb het helemaal vergeten maar alsnog wens ik jullie een hele mooie en fijne vakantie geniet er lekker van.
    En kom lekker bruin terug.
    Gr opa Hans en Elly.
  6. Ton & Anneke:
    Hoi Mo en Hans,
    Leuk verhaal weer! We zijn benieuwd naar het vervolg. Geniet van jullie vakantie en het lekkere klimaat. Wij zetten ondertussen de CV wel een tandje hoger. En we kijken uit naar ons Aruba-reisje. Hopelijk gooit Corona geen roet in het eten!
  7. Lida van Beek:
    Ja…..wat een gedoe allemaal hè. Nou Jullie zijn er en nu genieten 😘