13 november- Op reis naar Ho Chi Minh City

13 november 2023 - Ho Chi Minh City, Vietnam

Dag 13 van de reis.

Vandaag reizen we verder. Bijtijds opgestaan en heerlijk ontbeten. Ze hadden vanochtend “Golden Rice” voor ontbijt, rijst met ei maar even anders als nasi. Erg lekker voor iemand die “rijst-fan” is.

Op de kamer alles ingepakt en uitgecheckt. De chauffeur pikt ons op voor de rit naar Danang airport. Om 1655uur vliegen we met Vietjetair naar Ho Chi Minh. Ook daar een vliegveldtaxi geboekt voor de rit naar het hotel.

Binnen 40mins waren we op de luchthaven, moest nog iets van de reservering checken en werd vriendelijk geholpen. We konden de grote bagage al inchecken, een hoop zeulwerk minder. Tot half vijf de tijd doorgebracht met FaceTime, spelletje en vooral mensen kijken 😀

We hadden 2 stoelen met beenruimte geboekt, want bij de laatste vlucht zaten we met de benen in de nek. Nu prinsheerlijk met 2 stoelen naast elkaar bij de nooduitgang. De vlucht duurde iets meer dan een uur.

Bij aankomst waren de koffers redelijk snel op de band, en een vriendelijke dame stond ons op te wachten om ons naar de bestelde taxi te brengen.

De rit naar het hotel voelde hetzelfde als in Hanoi. Krioelende scooters die je links en rechts voorbij schieten. Maar taxi chauffeur was t gewend en reed met een behoorlijke gang door.

We zitten midden in het centrum, met een supertje op de hoek en diverse eettentjes. Onze kamer die we geboekt hadden was per ongeluk vergeven en dus kregen we een upgrade. Nou één die iedereen wel wil, op de 6e verdieping met balkon en uitzicht over de hele stad!

We hebben gegeten bij een tentje verderop, Bep Me In. De naam alleen al hahaha… maar super lekker Vietnamees comfort food.

Nu bekaf naar bed, half7 gaat t wekkertje! Truste iedereen 💤💤💤

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Lydia en Jan:
    13 november 2023
    Lekker dat alles voorspoedig is gegaan en hahaha bij Bep comfort dat zal gesmaakt hebben. En dan de kamer met dat uitzicht nou dat is geen straf 🤪 slaap lekker en benieuwd naar morgen!
  2. Kelly:
    15 november 2023
    Oeeeeh gratis upgrade, wie wil dat nou niet!