20 november - Reisdag naar Bangkok

20 november 2023 - Bangkok, Thailand

Wederom vroeg opgestaan, om half7 gaan ontbijten, inpakken en uitchecken.

De chauffeur was om half9 besteld maar verscheen al om 0800uur. Helemaal niet erg, hoe eerder we er zijn hoe beter. Hij reed goed door en daardoor waren we te vroeg op de luchthaven. Rustig wachten tot we konden inchecken.

Toen het mocht, zijn we in de rij gaan staan en werden snel geholpen. Raar genoeg vroeg de dame hoe lang we in Bangkok verbleven en of we een vlucht uit Bangkok hadden geboekt. Wat voor meerwaarde heeft dat voor iemand in PP? Netjes geantwoord en alles werd genoteerd.

Toen richting douane en security. Bij beide verliep alles soepel, en voor we het wisten liepen we bij de gates. Nog een koffietje gedaan en de laatste Riels uitgegeven.

Instappen verliep voorspoedig en precies op tijd vertrokken. Een nieuwe Airbus320 van Sky Anchor Airways. De vlucht duurde een kleine 45mins.

Aangekomen op Bangkok International, verliep de immigratie traag.. een lange rij van mensen die voetje voor voetje doorliepen. We moesten aansluiten en geduld hebben. Eenmaal bij de man aangekomen, verliep het snel. Geen vragen, alleen een foto en wat vingerafdrukken.

Omdat de rij zo lang was, waren de koffers al op de band en konden we door naar buiten. De geboekte chauffeur stond verderop, dus heb ik een simkaartje geregeld en Hans wat Thai Baht gepint.

Het wemelde van de kaarten met namen, maar na veel rondkijken vond ik onze naam op een kaart. Moest de chauffeur een bevestiging laten zien van de reservering van de taxi, mijn paspoort en bevestiging van het hotel. Wat een gedoe allemaal, maar goed, je denkt alleen maar “instappen en wegwezen”.

De vrouwelijke chauffeur deed haar uiterste best en reed ons zo snel ze kon naar het Sheraton in de stad. Prima service!

Bij het hotel Ingecheckt voor 3 nachten. Moest wel behalve paspoort onze KLM id laten zien, dit ivm discount die we kregen.

De kamer is prachtig met zicht op de rivier. We waren hier ook in 2017 en heel eerlijk is er op het oog weinig veranderd. Gebouwen toen in aanbouw zijn af, maar alles is hetzelfde. Naar de 7Eleven boodschapje gedaan, en begin avond naar Harmonique gegaan. Een klein restaurantje niet ver van het hotel, met authentieke keuken.

Klein satehtje vooraf, green curry met kip en beef als main-course en toe Mango Sticky Rice!!! Het toetje is echt the best 👍🏻

Nu lekker slapen en morgen een nieuwe dag. In ieder geval lekker uitslapen 🤗