10 november - Hue naar Hoi An

10 november 2023 - Hoi An, Vietnam

Aangekomen op het station hadden we een privé chauffeur geregeld die ons via allerlei bezienswaardigheden naar Hoi An bracht.

Eerst maar lekker koffie met ontbijt in Hue. Kennis gemaakt met de chauffeur, hij heet Ahn en komt uit Hue. Hij bracht ons eerst naar het paleis uit de laatste Dynastie van de keizer. Hue is de oude hoofdstad van Vietnam ten tijde van de keizer.

Vandaar reden we naar Lang Co alwaar oesters gekweekt worden. Prachtige plek!  En ook het strand bezocht. Toen naar Hai Van-pass.

Supertoeristisch, iedereen klampt je aan, iedereen is je vriend en iedereen heeft wat te koop. En als je niets koopt is de vriendschap voorbij. Niks voor ons, moet wel zeggen dat het uitzicht geweldig is daar. Dus alles voor de foto, inpakken en wegwezen. Geen aanrader.

Vandaar reden we door naar Da Nang. We gingen voor de Golden Bridge maar niet realiserend dat dat in een pretpark verstopt zit. Retedruk, je kon over de hoofden lopen. En alles staat slecht aangegeven. Wel wat pluspuntjes natuurlijk, de kabelbaan is superleuk, je gaat door de wolken naar boven. En de Golden Bridge is een must!! We hebben er geluncht en lekker verse kokosmelk gedronken. Drie uur doorgebracht en dat hadden we echt wel nodig.

Het laatste sightseeing punt was Marble Mountains, vijf rotsen die een cirkel vormen. Voor ons hoefde het niet, maar zat in de tour inbegrepen. Dus toch maar gedaan, als je van marmer houdt is het walhalla. Moet wel zeggen (in alle eerlijkheid) dat de kraampjes je naar binnen trekken zowat om te verkopen en de prijzen liegen er niet om. Dus ga je er ooit heen, heb niet de intentie om een souveniertje te kopen, je wordt belazerd.

En toen op naar Hoi An, het Beach Resort waar we het weekend verblijven. Een prachtig hotel met alle faciliteiten, zwembad, strand, fitness, wellness, heerlijk eten, en prima ontbijt.

Een geweldige plek om bij te komen van een dikke week reizen.

De kamer is top, en het bed giga breed en uitzicht op de tuin.

1. Yvonne:
    11 november 2023
    Mooi allemaal👌
  2. Branca:
    13 november 2023
    Prachtige reis hoor, geniet elke dag mee van jullie reis. Ga lekker door met genieten en wat vliegt de tijd…