9 november - Op naar Hue

9 november 2023 - Hue, Vietnam

Vandaag heerlijk uitgeslapen en ontbeten in de zaal beneden. Simpel ontbijt maar erg lekker. Rond half11 uitgecheckt en de bagage mochten we beneden stallen.
We hebben de dag gebruikt voor een goede wandeling en lunch. Leuke foto’s gemaakt en zo kom je de dag wel door. Halverwege de middag terug naar hotel, bagage op orde gemaakt en op naar het treinstation.

De hoteleigenaar heeft ons naar het station gebracht. Zo onwijs aardig, die man heeft ons hart gestolen. Wat een gastvrijheid! Heel behulpzaam!

De trein vertrekt 1749PM en we moeten een half uur van te voren aanwezig zijn. Als het goed is komen we rond 0540AM in Hue aan.

Daar wacht de chauffeur op ons die ons begeleid via Hue en DaNang naar Hoi An. Onze volgende bestemming. We zien niet heel veel toeristen wachtend op de trein.

De trein was echt op tijd, naar binnen en plek opzoeken. We deelden een cabine met een ouder Duits echtpaar. De man sprak met ons maar mevrouw was alleen maar moe en was snel gaan slapen. Weinig gezelligheid maar we moeten het ermee doen. Hans en ik sliepen bovenin. Best comfortabel, schone lakens, kussen en deken.

Eigenlijk konden ook wij goed slapen, soms wakker en weer wegdommelen.. ik had wekkertje gezet om 0400uur en dan heb je nog de tijd om je op te frissen en alles weer klaar te zetten.

Op tijd aangekomen in Hue, een oude hoofdstad uit het Keizerrijk.