Dag 9 - Bezoek Slavernijmuseum

12 november 2021 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Bijtijds opgestaan, en omdat we de hele ochtend aan onszelf hadden lag ik al rond half9 aan het zwembad. Heerlijke zonnetje, niet te fel nog, en als t te warm werd lekker het water in. Iedereen had de tijd voor zich, dus alles mag en niks moet.

Rond half 11 was de eerste training op Interlagos (F1) en die hebben we gezien. Toen online kaartjes gekocht voor het Slavernijmuseum in Otrabanda. Drie normale en een seniorenkaartje 🤣 schrok er zelf van, maar 60+ krijgt korting. Dus tja daar moet je gebruik van maken, al voel je je nog lang niet zo. Heel apart 🥴

Rond half één zijn we op pad gegaan naar het museum. Geparkeerd bij het Renaissance Hotel en op naar het Kuta Hulanda Museum. Een kleine 5 mins lopen. Het geeft de slaventijd weer in diverse landen. In Afrika, Midden en Zuid Amerika, en ook de USA. Alles wordt verteld in geschrift, foto’s, tastbare dingen. Van het begin van de mensheid tot de huidige samenleving. Ik vond het indrukwekkend. Het is best groot en je kunt er zo maar anderhalf uur zoet zijn.

Daarna hebben we een ijsje gegeten. Lekker na zo een wandeling in een museum.

Nog wat souvenirs gescoord. Hans verzameld vlaggen, dus die kon niet missen en ik heb nog wat voor de oppas van ons huis gekocht.

Daarna richting Piscadera alwaar we bij De Visserij gingen eten.

Een populaire plek waar je bijtijds moet zijn, anders sta je in de rij om binnen te komen. Heel simpel, houten tafels en stoelen, een “loket” waar je besteld, een “loket” voor de drank. Je krijgt je eten aan tafel geserveerd in mandjes met papier ingelegd. Een bescheiden menu waar je uit kan kiezen. Meer het fastfood concept maar dan om je vingers bij af te likken.

Wij hebben tonijn besteld, type sashimi, frietjes en garnalen.

Heerlijk! En zeker genoeg! Hans en ik hebben zelfs een portie friet en garnalen gedeeld. Voor Naomi de eerste keer dat ze de garnalen zelf moest pellen, maar het ging haar prima af.

Lekker voor iedereen koude biertjes, en ik als BOB een Icetea Green!

Tegen 1800uur weer huiswaarts, en gezellig de avond doorgebracht op de veranda. Naomi en ik hebben nog de kwali van de sprintrace gekeken (F1 weer ☺️). Het loopt nu tegen 2000uur, en ik denk dat we het niet laat maken 😴

1. Lida van Beek:
    13 november 2021
    Weer een leuke dag zeker ook het museum bezoek en lekker eten. Hier schijnt vandaag de zon. De bomen in de straat zijn deze week gesnoeid en hebben wij na een paar jaar zelf de zon weer in huis. Hoe fijn is dat.
    Mijn dochter facetimede gisteren en zag ik een hemelsblauwe lucht en een rode kop. En een stel witte tanden (big smile) omdat ze het zo naar hun zin hebben.
    Lieve allemaal geniet van alles en nog een heel mooie dag.