7 november - Een extra dag Hanoi

7 november 2023 - Hanoi, Vietnam

Eigenlijk was het plan vandaag door te reizen maar we hebben het zo naar ons zin dat we er een dag aan vastgeplakt hebben. Morgen vertrekken we echt.

Heerlijk uitgeslapen en ontbeten. Gelopen naar Lotte Tower, 15mins van het hotel. Kleine sluipdoor kruipdoor straatjes maar minder scootertjes.

Daar aangekomen eerst bij Starbucks een koffietje gedaan en 3 kleine demi bekertjes gescoord. Toen richting Lotte Mart ( supermarkt) voor wat voor onderweg morgen.  Maar mijn oog viel op een Observatie Toren die je kon bezoeken.  We hebben toch de tijd, dus waarom niet. Tickets gekocht en de lift naar de 65e verdieping 272mtr hoog. Leuk uitzicht 360gr. rondom, jammer dat je niet oneindig ver kon kijken door de bewolking. Maar wel veel foto’s gemaakt. Je kon op zo een glasplaat staan waar je alles onder je ziet, dat is ff eng, maar went al gauw.

Daarna naar de Mart, voor €20 drie tassen vol. We keken elkaar aan alsof we dachten dat de helft niet afgerekend was haha. Maar t klopte toch echt.  Een Grab terug naar het hotel waar we hebben geluncht.

Rond 4uur met Grab richting Old Quarter naar het trein station van Hanoi. Hans vindt treinen heel interessant maar op het station viel weinig te beleven. Toen naar de Hanoi Train Street, foto’s gemaakt, maar geen trein gezien. In het weekend rijdt hij frequent door de stad en doordeweeks vier keer per dag vanaf 1900uur. Dat duurde nog even maar we hadden de treinstraat gezien. Lekker gewinkeld, het weer was de hele dag droog gelukkig, een drankje gedaan op een terras, en teruggekeerd naar Little Hanoi, dezelfde tent waar we gister aten.

Maar zo enthousiast dat we de terugkeer met plezier deden. En wederom niet teleurgesteld, vandaag een sweet & sour garnalen dish en een lemongrass/gekruid vlees gerecht. Superlekker! Met wat springrolls vooraf een complete maaltijd incl drank voor nog geen €19.

We kregen na het eten complimentary 2 glaasjes sterke drank, het leek op sake/rijstewijn, die je in een keer opdronk… lekker vond ik het niet echt maar slaat zeker in.

Na het diner een Grab naar het hotel genomen. We maken het niet laat, morgen weer vroeg op voor de volgende reis!

1. Yvonne:
    8 november 2023
    Die glazen plaat..zo hoog 🫣mij niet bellen😂
  2. Yvette:
    11 november 2023
    Morgen vertrekken we echt komt mij bekend voor!😂 Super dat jullie het zo naar jullie zin hebben en zo heerlijk om mee te reizen zo!