6 november- City Tour Hanoi

6 november 2023 - Hanoi, Vietnam

Vandaag redelijk op tijd op gestaan, maar heerlijk geslapen. Wat hadden we dat nodig. Vroeg beneden ontbeten en bijtijds een Grab (onze Über) genomen naar de One Pillar Pagode 20 mins rijden. Daar was de meeting point met de groep omdat wij niet in de Old Quarter verblijven.

Tijdens de tour zijn we behalve de One Pillar Pagode langs het regeringsgebouw gelopen (incl security waar alle spullen door de scan moeten - Hans mocht de GoPro niet meenemen) daar was ook het Mausoleum van Ho Chi Minh. Hij was de belangrijkste president en veranderde Vietnam na de 2de wereld oorlog naar het communisme. Verder diverse tempels gezien o.a. Ngo’s Son Tempel, het huis van HCM (heel sobertjes want zo leefde hij nu eenmaal) en zijn tuinen (de Pomelo’s hingen in de bomen). Verder het museum van de Vrouw (niet echt interessant), Temple of Literature & National University (Confuctius was van groot belang als stichter van de universiteiten) en de Gevangenis Museum.

Best een lange dag, en vooral omdat je slentert en niet echt door kan lopen met die bezichtigingen. Tussen de middag geluncht bij een authentiek Vietnamees Restaurant Thuans. In Tripadvisor terug te vinden. Grappig was dat van de groep van 11 we gescheiden werden in 3 groepjes, de Vegans, een Amerikaanse dame lustte geen knoflook, en de Alleseters. Drie keer raden welke tafel wij zaten….. maar het eten was superlekker.

Rond half4 liep de tour ten einde en we werden los gelaten in The Old Quarter. Allemaal winkeltjes en barretjes, super gezellig, en blijven opletten met oversteken anders rijd de scooters je omver haha.

Op een terrasje gezeten, en daarna gaan eten bij een klein restaurantje Little Hanoi genoemd. Ook terug te vinden in Tripadvisor.

Na 1800uur begon het hier te regenen, dus we hebben overdag echt mazzel gehad.

Wij moeten hier in Vietnam de currency converter telkens dubbelchecken hoeveel iets kost, omdat we de prijs niet kunnen geloven. In Little Hanoi waren we met z’n tweetjes €15 kwijt, hoe dan…Pakje sigaretten kost €1,37 flesje drinken €0,70. Het is hier spotgoedkoop en als je geld wil overhouden na je vakantie ga naar Vietnam.

Begin avond Grab terug naar hotel, en op de rooftop nog een drankje gedaan. En nu lekker slapen 💤

1. Branca:
    7 november 2023
    Geweldig wat ik allemaal lees en zo leuk geschreven door jou👍
    Moet echt genieten zijn voor jullie, een prachtige reis, geweldige ervaringen en mooie foto’s 👍
    Kijk alweer uit naar het volgende avontuur. Geniet lieverds 😘
  2. Yvonne:
    Mooi verhaal weer! Sjongejonge.. Hans bij de Vegans???? 🤣🤣🤣
  3. Jan en Lydia:
    7 november 2023
    Prachtig, lange dagjes maar het wel waard. Enjoy lieverds!