8 november - Onderweg naar Ninh Binh

8 november 2023 - Ninh Binh, Vietnam

Vandaag zelf voor de wekker wakker geworden, rond 5uur. Alles ingepakt voor de reis en om 0600uur gaan ontbijten. Rond half8 uitgecheckt, Grab besteld en naar het vertrekpunt van de bus gereden. Het was al behoorlijk druk op straat, maar we arriveerden ruim op tijd.

We gingen met een limo-bus waar 12 mensen in konden. De bus zat vol, onze bagage mocht achterin, maar in het passagiersgedeelte werd ook nog bagage neergezet.

Afgeladen vertrokken we om 0900uur. Een comfortabele rit met luxe stoelen, en als je wilde konden de ramen afgedekt worden. De mijne half gedaan zodat je nog naar buiten kon kijken. Na het file-rijden om Hanoi uit te komen, verliep de rit voorspoedig. Wat een verademing, geen scooters, blauwe luchten en rust.

Na een kleine 2 uur rijden arriveerden we in Ninh Binh. De bus stopte eerst om mensen uit te laten, voornamelijk Vietnamezen, en met een ander Europees koppel reden we naar het eindpunt in het stadje.

Ik had van te voren een hotelletje geboekt hier, het Vancouver Hotel, voor een nacht, want morgen reizen we verder naar het zuiden.

Een Grab bracht ons naar het hotel. Een “schattig” bouquet hotel dichtbij alles. We kregen een family kamer toegewezen, met een dubbelbed en een single bed. Groot genoeg voor met z’n tweetjes voor €40 per nacht. Ik zeg, niet over nadenken!

Omdat we nog een hele dag voor de boeg hadden zijn we de buurt gaan verkennen en hebben een lange wandeling gemaakt. Het is hier 30gr maar zonder zuchtje wind kan t best drukkend voelen. Onderweg nog wat gegeten en terwijl we terug liepen naar het hotel ontdekte Hans een Aziatische Food Street Market maar ze verkochten ook kleding en schoenen haha…

Over de markt gelopen, niks gekocht, maar de diversiteit aan fruit en groente bewonderd, en veel vis en vlees gezien. Maar wij gaan liever de supermarkt in voor wat we nodig hebben.

s Avonds uiteten geweest in de buurt, in een klein Aziatisch tentje waar we een mix aan hapjes kregen voor een spotprijs, verschillende dumplings, noodles op 2 manieren bereid, Dim Sums, kleine loempiaatjes. Ik zal de foto erbij doen 🤗. Met drankjes erbij €18.

We zijn best moe van de hele dag, en de klok geeft aan bijna 2100uur.  We gaan zo slapen.

1. Lily:
    8 november 2023
    Lekker al die hapjes! Ik denk niet dat jullie alles op hebben gegeten😄 spot goedkoop!
  2. Kelly:
    11 november 2023