Dag 6 - In Oslo

10 februari 2024 - Oslo, Noorwegen

Vandaag rond 0700uur opgestaan, want het ontbijt is pas om half9. Het is weekend vandaar wat later. Dat realiseer je je niet als je elke dag druk in de weer bent. Het is ook hier allemaal prima geregeld en zeer uitgebreid.

Daarna gingen we erop uit voor een sightseeing tour. Het is prima weer (-11 maar zonder wind, en dat scheelt echt zoveel), dus heerlijk om rond te lopen. We hebben van alles bekeken, het Fort Akershus, het Koninklijk Paleis, het Operahuis, het Nationaal Museum, het Munch Museum, het Alfred Nobel Vredescentrum en de talloze beeldhouwwerken in Oslo die overal neergezet zijn.

De wandeling was zo een 5uur totaal. Musea hebben we niet van binnen gezien, alleen in het Munch museum de shop bezocht. In het Nobelvredescentrum was een tentoonstelling van Yoko Ono, maar ook daar wilden we geen tijd aan besteden.

We hebben ons de hele dag prima vermaakt.

Onderweg waren veel straten bedekt met een gladde laag ijs (vorige week nog veel sneeuwval in de stad) maar er wordt goed gestrooid en dus prima begaanbaar. Je moet wel blijven opletten dat je niet onderuit gaat.

Rond 4uur terug naar het hotel, en om half7 uiteten geweest.

Nu alles inpakken voor morgen. We willen proberen mee te komen op de vlucht van half1. Alle vluchten staan er niet goed voor dus vandaar dat we een wat vroegere vlucht proberen, kun we evt een latere proberen als het niet lukt. Vanavond bijtijds slapen en morgen weer een reisdag!

1. Yvonne:
    11 februari 2024
    Ziet er leuk uit allemaal. En wat leuk dat jullie Wicky de Viking tegen kwamen 🤣
    Goeie reis naar huis❤️

Jouw reactie