Dag 3 in Hammerfest

7 februari 2024 - Hammerfest, Noorwegen

Bijtijds opgestaan voor het ontbijt, en daarna klaargemaakt om het the Royal and Ancient Polar Bear Society te bezoeken. Vlakbij het hotel, een soort van museum over de geschiedenis van Hammerfest. Het verhaal wordt verteld en veel relikwieën worden getoond. Heel leerzaam, niet groot maar leuk opgezet. Aansluitend een souvenir shop.

Moet eerlijk zeggen dat Hammerfest niet toeristisch is ingesteld, geen tours die je kunt boeken of toeristische winkels. En eigenlijk is dat best prima. Als toerist kun je je eigen plan trekken, en je kunt dingen ondernemen, maar niet vanuit toeristisch oogpunt. Daarvoor kun je beter naar Tromsö of Alta. Maar wij hadden dit niet willen missen.

In de middag hebben we de bus genomen om een sightseeing tour te maken. Lijn30 komt langs heel veel mooie punten. Er stond vandaag een straffe wind die de gevoelstemperatuur naar beneden haalt. En als je bij de bushalte staat is dat best pittig. Maar goed gekleed blijft het halve werk, ik heb geen kou ervaren behalve de handen als je de handschoen uitdoet of in het gezicht wat onbedekt is.

Tegen 3uur ging het schemeren dus terug naar de hotelkamer.

Vandaag geen sneeuwbuien alleen wat stuifsneeuw door de wind.

Straks lekker eten en wat tv kijken, en zo eindigt dag 3in Hammerfest.

1. Yvonne:
    8 februari 2024
    Leuk!!
    Morgen nog iets kouder daar zie ik, Noorderlicht al gezien?
    Moet haast wel als het daar zo lang donker is?
    Veel plezier weer!

Jouw reactie