Dag 2 - In Hammerfest

6 februari 2024 - Hammerfest, Noorwegen

Om 0600uur ging de wekker. Omdat het daglicht beperkt is, wil je alles uit de dag halen. Het ontbijt is tussen 0600-0930uur. Heel uitgebreid, dat kunnen die Noren wel.

Tegen een uur of half9 naar “het centrum”. Het zicht was prachtig en ik heb veel foto’s kunnen maken. We hebben de kerk bezocht, een klein gebouw maar superschattig. De tourist information ging pas om 1000uur open dus die kwam later wel aan de beurt. We zijn een kleine shopping mail ingegaan, met voornamelijk kledingwinkels. Centraal in de Mall was een koffie-barretje waar we een cappuccino met een Berliner bol (het leek er veel op, met jam in het midden) hebben genomen.

Na een uurtje wilden we verder buiten, en wat begon als een paar vlokjes, was nu een stevige sneeuwbui geworden. Binnen no-time lag er een paar centimeter dik sneeuw op de weg. De tourist-information lieten we voor een andere keer en zijn rustig aan Hammerfest doorgelopen. Tegen 1300uur terug naar het hotel voor de lunch. Wat hier heel goedkoop is (vergeleken met Nederland bedoel ik) is gerookte zalm, dus als beleg dat meegenomen in de supermarkt.

In de middag zijn we nog even snel wat wezen scoren in een andere supermarkt, en hebben we de andere kant van Hammerfest bezocht. Meer richting de luchthaven. Tussen de sneeuwbuien door heb ik nog best leuke foto’s kunnen maken.

Tegen 1500uur wordt het schemerig en om half 4 is het donker.

Voorgenomen op de kamer te blijven. De lucht is te bewolkt om het Noorderlicht te zien helaas. Niet erg, gelukkig hebben we die al in Tromsö mogen aanschouwen. Wellicht morgen.. temperatuur verwachting tussen de -7 en -14, en mogelijk sneeuwval. We gaan het zien.

Fijne avond allemaal!

1. Branca:
    7 februari 2024
    Prachtig hoor en zo mooi dat witte tapijt. Lijkt me vreselijk brrrrr koud. Geniet lekker!

Jouw reactie