Dag 9 - Reisdag naar Sydney

9 november 2019 - Sydney, Australië

Om 0900uur opgestaan en ontbeten. Om 1100uur moesten we van de kamer, dus volle tijd benut en beneden uitgecheckt. Er gaat een bus naar het Station en vandaar moet je overstappen op een andere bus naar de luchthaven voor AUD60 met z’n drietjes. Om niet te veel hassle te hebben nemen we de taxi naar de luchthaven, sneller en gek genoeg goedkoper.. AUD50..

Domestic terminal 3 is waar onze vlucht met Virgin Australia vandaan gaat.

Ruimbagage ingeleverd, Boarding Pass uitgeprint, door de security en wachten op de vlucht. Instappen is om 1440uur en vertrek 1500uur.

Aangekomen in Sydney!! Vlucht prima verlopen, en bagage was snel op de band.  Met de taxi naar het hotel. De chauffeur vertelde dat ze hier last hebben van de droogte. Het heeft al heel lang niet geregend, en mensen worden gevraagd tot nader order niet de auto te wassen. Landinwaarts zijn er vele branden door de droogte en de aanhoudende wind. Hier in Sydney is de stad nog veilig, voor Brisbane moeten we het wel in de gaten houden.

We gaan zo op zoek naar een sportschool in de buurt, een winkeltje en een lekker restaurant.

Alles gevonden.. een winkel, de sportschool en een heerlijke Italiaans restaurant Mammas genaamd om de hoek 🍕... heerlijke houtovenpizza’s dun en crispy 🤗

We verblijven hier 4 dagen, dus veel te doen en te zien.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ton & Anneke:
    9 november 2019
    Heel veel plezier verder en voorzichtig met die bosbranden.
    Heftige beelden op TV hier.
    Groetjes Anneke en Ton
  2. Branca:
    9 november 2019
    Bosbranden zijn ook in Queensland Noosa. Noosa ligt in de sunshine coast. Dat ligt een stuk boven Brisbane. Maar vuur verspreidt zich snel. Dus houd het in de gaten.

Veel plezier in Sydney en geniet.