Dag 15 - Bezoek aan de Sanctuary

15 november 2019 - Aspley, Australië

Vandaag redelijk op tijd opgestaan, lees 08uur.. alles ingepakt en beneden het ontbijtbuffet bezocht. Om 11uur check uit tijd, en het hotel verlaten.

Onze rit ging naar de Lone Pine Sanctuary niet ver van Brisbane.

Hier worden koala’s 🐨, wombats, kangoeroes 🦘, vogelbekdieren en vele andere dieren verzorgd.

Het was goed warm vandaag (35gr), maar met genoeg water kom je de dag wel door. Een prachtige wandeling langs verschillende dieren, je blijft foto’s maken 😊. Bij de Koala’s blijf je langer rondhangen, net als de kangoeroes, dingo’s en emoe’s. Ik heb heel veel foto’s gemaakt maar zal hier een paar plaatsen. We hebben ons prima vermaakt. Het leukste vond ik een terrein waar je kon lopen tussen de kangoeroes en emoe’s.. prachtig..

Wat we niet hebben gedaan is met een koala of slang op de foto.. daar houden we niet van.. vinden het zielig voor de dieren. Gian was zelfs niet op zijn gemak bij de emoe’s, die kwamen iets te nieuwsgierig dicht bij je kijken 😉

Na het bezoek zijn we met de auto naar Mount Coot-Tha gereden. Boven op de berg heb je prachtig uitzicht over de stad Brisbane, echt een aanrader.

Het was een prachtige dag alleen door de bosbrandluchten leek het of de stad onder een deken van mist lag. Een beetje jammer...

Nou goed, daarna de Highway op richting Sunshine Coast, waar we het weekend gaan verblijven. Onze stop voor vanavond is Aspley.. een klein plaatsje langs de highway. Een mooi motel met ruime bedden en alle gemakken voorzien. Heel Amerikaans doet het aan, langs de Highway onwijs grote shopping malls met alles te koop, de supermarkten puilen uit van de stellages chips, nootjes, drank en noem maar op.

Om de hoek zit een Steakhouse en Gianni koos die als restaurant voor vanavond.

Ik heb het hotel van morgen al geregeld, dus een zorg minder. Nu lekker relaxen en genieten van de avond.

1. Lydia en Jan:
    15 november 2019
    Super leuk en wat een schatjes die Koala’s 🐨 snap Je helemaal hoor daar kun je niet snel voorbij lopen
  2. Branca:
    15 november 2019
    Echt leuk die parken met beesten en Kangoeroes voeren. Ik heb wel een koala op mijn armen gehad, one’s in a lifetime dus moest het ervaren. Vergeet niet naar het strand te gaan kijken in Goldcoast, je weet niet wat je ziet! Veel plezier 😘
  3. Yvon:
    15 november 2019
    Wat mooooi allemaal weer!
    ❤️❤️❤️