Dag 14 - Brisbane

14 november 2019 - Brisbane, Australië

Na een goede nachtrust, ontbeten van het buffet beneden.

Daarna de stad in gegaan om alles te ontdekken. Brisbane is een veel kleinere stad dan Sydney en Melbourne, met een centrum waar alles omheen gebouwd is. De Brisbane rivier stroomt door de stad, daar heb je prachtige uitzichten naar de verschillende delen van de stad. Alles is prima te voet te doen.

Ook hier geen rush en alles laidback. En met de lekkere temperatuur (30gr) en een windje is het goed vertoeven.

Terug in het hotel, hebben we in de lounge beneden wat gedronken. En eigenlijk samen besloten om de auto eerder te halen. We hadden immers niks te doen.

Ik had geregeld dat we om 1900uur de auto zouden halen (dit kwam goed uit met het terugbrengen ivm onze vlucht de 24e), maar dan zou t donker zijn en voor het eerst links rijden in het donker is niet echt een goed idee.

Dus alle benodigdheden boven gehaald en een taxi besteld naar de luchthaven.

Daar was de balie van Alamo (het verhuurbedrijf) snel gevonden, en alles tiptop geregeld. We moeten alleen de plannen hoe en waar we wilden rijden moeten bijstellen. In het Noorden richting Noossa zijn nog steeds bosbranden, en kunnen we alleen langs de Sunshine Coast, rond om Brisbane en naar het Zuiden langs de Gold Coast. Plenty te doen en te zien voor die 10 dagen.

Dus iedereen tevreden. Veiligheid voor alles.

Hans reed terug vanaf de luchthaven, en Gian en ik hielpen navigeren.

We hebben een TomTom, en dat scheelt een hele hoop. En het links rijden is even wennen, maar snel aangeleerd. Het enige wat anders is, is dat de richtingaanwijzers rechts zitten en de ruitenwissersknop links.

Dus elke keer als Hans richting wilde aangeven gingen de ruitenwissers heen en weer 😅. Verder hebben we een automaat, dus easy. Terug in het hotel de wagen geparkeerd onder het hotel in de garage.

Het was inmiddels Happy Hour, dus na de rit verdienden we een drankje.De mannen een biertje en ik een cola.

We hebben in de stad gegeten, en wederom superlekker. We hebben eerlijk gezegd nog geen avond op de deze vakantie niet lekker gegeten.

Nu alles inpakken en morgen bijtijds op. De eerste dag met de auto.

Slaap lekker iedereen 💤💤💤💤

1. Ton & Anneke:
    14 november 2019
    Leuk verhaal en mooie plaatjes weer.
    Geniet ervan samen.
    Groetjes, Anneke & Ton
  2. Yvon:
    15 november 2019
    De voorruit was iig lekker schoon 😂😂