Reisdag

5 november 2019 - Peking, China

Vandaag de reisdag van Beijing naar Singapore en door naar Melbourne.

0700 uur opgestaan en bijtijds ontbeten. De mannen nog even naar de sportschool en ik kans om de laatste spullen in de koffer te doen.

Om 11uur uitgecheckt en taxi besteld naar de luchthaven.

Het is vandaag dinsdag maar de wegen waren super rustig. Binnen een half uur de luchthaven bereikt.

Omdat de check-in pas om 1310uur begon hebben we wat tijd doorgebracht bij de Starbucks (en nog een mok gescoord die ik nog niet heb). Bij de incheckbalie de boardingpassen voor beide vluchten gekregen. Dus de bagage zien we niet terug tot Melbourne.

Daarna ga je met een skytrain naar de juiste terminal, nummer3. Daar door de douane en security. En wie had weer het meeste geluk..  Ikke 🙃..

Bij de security ging de bliep af (niemand zei riem af doen) en de trolley werd eruit gepikt (niemand vroeg “iPad?”). De mannen konden gelijk door...

Ach je bent op vakantie en plenty tijd, dus mij hoor je niet.... 🤔

De laatste Yuans ingeruild voor Aussie Dollars, en rustig naar de gate.

Nog een uur voor boarden en de machine is inmiddels gearriveerd.

Een uit de kluiten gewassen Airbus die ik nog niet eerder zag, en met twee verdiepingen 🤓.

Als we straks in Singapore zijn hoeven we niet van terminal te switchen.

De vlucht vertrok op tijd en na ongeveer 6uur kom je aan in Singapore. Van slapen komt niks (althans niet bij mij) dus een paar films gekeken.

De volgende vlucht stond echt naast die van onze binnenkomende vlucht.

Hoe luxe wil je het hebben. Door de “strenge” security (natuurlijk alles in de bakken en schoenen uit, de riem wist ik nu wel en ook de iPads) en je kreeg zo een entry-card voor Australië in te vullen. Gelijk maar gedaan anders loop je in t vliegtuig te hannesen. Op die kaart staat behalve je verblijf gegevens ook wat je allemaal niet bij je mag hebben.. zoals fruit, groente, houten dingen en dierlijke producten.