Dag 12 - De laatste dag in Sydney

12 november 2019 - Sydney, Australië

Vandaag de laatste dag hier. Vroeg opgestaan en ontbeten. Om 1000uur beneden gevraagd om een taxi omdat er verzamelt werd voor de bustour om half11. Maar er kwam niks. Tot 1020uur gewacht en toen zijn we zelf een taxi gaan aanhouden. Die bracht ons snel naar het verzamelpunt.

We konden maar net aansluiten voor de bustour begon.

Voor AUD18 ben je 3 uur onder de pannen. De bus zat helemaal vol, 60 mensen konden erin. De trip ging naar een hoog uitzicht punt over de Harbour, Mrs. Macquarie Point, via Potts Point (wederom mooi uitzichtpunt) met heel veel mooie scheepjes, via Vaucluse, The Gap naar Bondi Beach (het meest bekende strand van Sydney). Gelukkig kon je bij de meeste plekken uitstappen en genieten van de omgeving. Via Paddington reden we terug naar het beginpunt.

We vonden alle drie deze tour echt de moeite waard. Met de wandeltocht hoor je het toch niet allemaal 100% en loop je het meest van de tijd er achter aan te rennen. Deze man bestuurde de bus en deed de tekst en uitleg tijdens de rit.

Nu terug in het hotel. Nog een witte was aangezet, koffers pakken, Gianni een laatste bezoek aan de sportschool en uitzoeken hoe het zit met de trein die we morgen naar Brisbane hebben.

Ons vertrek met de trein is rond 0700uur s morgens en we moeten ons van te voren informeren over de bosbranden, en of de rails begaanbaar zijn.

Wij vertrekken van Central Station, maar Kings Cross Station is hier vlakbij en zij kunnen ons precies vertellen hoe en wat. Dus voor we uiteten gaan even checken...

Het is vandaag erg warm geweest, zo een 34 graden en er staat een redelijke wind, dus voor ons goed uit te houden. Morgen gaat de temperatuur alweer omlaag naar een graad of 20. Door dit weer wakkeren de branden rond om Sydney aan, de meeste branden in de buurt zijn onder controle, maar de vieze lucht komt deze kant op. We hadden de hele dag een blauwe lucht, maar nu is t net of er een grote bui aankomt. Ik zal een foto posten.

Bij Kings Cross station geweest en zij bevestigden dat alle treinen gereden hebben, en dat er voor zover bekend geen cancellations zijn voor morgen. Gerust gesteld en bij de Italiaan gegeten waar we de eerste avond ook gegeten hebben. Pizza en pasta.

Bijtijds gaan slapen want we moeten vroeg op. Het wekkertje staat om 0500uur.

1. Cat:
    12 november 2019
    Wat een mooie reis maken jullie! Ik hoop dat jullie al een volgende aan het plannen zijn, want er valt straks een gat in mn dag als ik geen blog te lezen heb! 😉 Enjoy!
  2. Lydia en Jan:
    12 november 2019
    Nou hopen dan dat de bosbrand verder geen gevolgen heeft voor jullie mooie trip!