Dag 7 - De terugreis naar Amsterdam

11 februari 2024 - Schiphol, Nederland

Laatste dag alweer, alleen vandaag reizen we terug naar Amsterdam. De vluchten staan er allemaal niet bijster voor, we stonden op de laatste vlucht terug uit Oslo, maar we gaan die van half1 al proberen, de kl1144.

Na het ontbijt alle spullen verzameld, uitgecheckt en naar het station gelopen. Daar een Flytoget ticket gekocht, een perfecte trein die in een keer naar de luchthaven rijdt. Bagage ingecheckt, alleen de beste man achter het loket zei “Still one seat available” , wordt tricky.

Van alle IPB-ers hadden wij het beste nummer. Mijn collega op Oost had contact met de vlieger en in het ergste geval kon ik in de cockpit en Hans op de klapstoel. Ja altijd afwachten hoe t uitpakt.

Geluncht en bijtijds naar de gate. De andere IPB-er kreeg ik snel in het vizier, want die blèrde al dat ze ook flight attendent was.. jaaa tuurlijk, stom mens, waarom moet de hele wereld dat weten.

Wij wachtten af tot de vlucht afsloot, en op mijn app zag ik dat we stoelen hadden. Stoel 2c en 3c, business class! Lekker!!

De andere IPB-ers zaten achterin.. en dan nog met een zak snoep aankomen zetten voor de crew .. jezus wat een slijmjurk. Als je je zo moet profileren. De purser kwam een praatje met me maken waar we geweest waren, en waar we werken binnen het bedrijf. Mijn aanwezigheid was al aangekondigd haha, en aan het eind van de reis kregen we een papieren zak met allemaal goodies erin, van champagne tot een flesje wijn en koekjes en chocola.. heel lekker allemaal.

Ietwat vertraging ivm technisch probleem maar uiteindelijk vertrokken we toch.

Een heerlijke vakantie van een weekje, maar zeer de moeite waard. Hans zei al, volgend jaar wil je zeker naar Bergen? Hahahaha…

We gaan het zien, maar Hammerfest en Oslo waren superleuk.

Jouw reactie