Tweede dag in China

3 november 2019 - Peking, China

Gisteravond hadden we geen moeite om in slaap te komen.  Gianni had zo veel slaap ingehaald dat hij vanmorgen om 0400uur klaar wakker was en zich heeft vermaakt met spelletjes op zijn IPhone. Onze wekker ging om 0700uur.

Eerst uitgebreid ontbeten in de zaal beneden. Een enorme keus van diverse warm- en koudgerechten. Om half10 afgesproken met onze gids Liu die ons naar de Chinese Muur bracht. Een rit van anderhalf uur over snelweg en kleine weggetjes.
We hebben het deel bij Mutianyu bezocht. Als je binnenloopt wordt je overspoeld met souvenirs-shops.. die lieten we wijselijk links liggen.. eerst ga je een stuk met een shuttlebus en daarna met een kabelbaan naar boven.

Genoten van het uitzicht en de indruk die het achterlaat. We hebben de Muur beklommen en gelopen, die kunnen we alledrie afvinken ✔️. Hans heeft heel veel gefilmd en Gianni gefotografeerd.. ik had met de IPhone een paar foto’s gemaakt dus die kan ik hier plaatsen. Helaas moeten we de film en foto’s met camera hier skippen.

Je bent zo een paar uur zoet, dus toen we genoeg hadden gezien (Gianni en Hans ergerden zich rot over de voordringende Chinezen op de drukke stukken) hebben we de trip terug gemaakt. Beneden nog wat gegeten en gedronken en ons bij de gids gevoegd.

Anderhalf uur terug naar Beijing en weer lekker in het hotel. Besloten vanavond sushi te eten en rustig aan te doen. Hier wordt komende nacht om 0300uur Formule 1 in USA uitgezonden, dus wie weet als ik niet kan slapen hang ik voor de t.v.

Alvast in gecheckt voor 05 november vlucht SQ807 en SQ237 van Beijing naar Singapore en door naar Melbourne. Eerste stuk met Airbus 380 en door met Boeing 777-300. Maar dat is overmorgen.

1. Ton & Anneke:
    3 november 2019
    Geniet van alles met volle teugen!
    Hier alles oké.
  2. Branca:
    3 november 2019
    Dat moet een goed gevoel geven als je weer iets van je lijstje kunt afvinken. De foto’s zijn het bewijs. Echt naar volk, weet er alles van. Helaas te weinig tijd gehad voor de muur, hem wel vanuit de lucht gezien. Maar jullie genieten en dat is het voornaamste. Heerlijk straks Down under, is er lekker warm nu.
    Feyenoord gewonnen met 3-0 van VVV, Utrecht met 6-0 van Fortuna. Ben je weer op de hoogte! Dag lieverds, blijf genieten 😉 😘