De reis en eerste dag

2 november 2019 - Peking, China

De vlucht vertrok netjes op tijd en 09uur later landden we in Peking. Vlucht verliep rustig op wat schreeuwerige kindjes na. We hebben nog wat filmpjes gekeken en eigenlijk ging de tijd best snel voorbij. Gelukkig maar.

De verwarring begon op de luchthaven van Peking.. omdat wij binnen 144uur het land weer uit zijn, hebben we geen visum nodig. Als  je maar een geboekte vlucht hebt.. en die hebben we.. 05 november met Singapore Airlines naar Singapore en door naar Melbourne.

Maar je vult in het vliegtuig alles netjes in op de Arrival Card en je sluit aan in de rij. Eindelijk aan de beurt, staan we bij de verkeerde balie. Bij de juiste balie opnieuw een andere card invullen en allerhande vragen beantwoorden. Erg omslachtig! Maar goed, een half uur later staan we buiten op zoek naar een taxi.

Van de luchthaven een taxibusje naar het hotel. We konden ook een shuttlebus of trein nemen maar dit was ff makkelijk na al het gezeur bij de immigratie. Ging redelijk snel voor de zaterdag ochtend, dus ons hoor je niet 🤗.

We zitten in het Crown Plaza Sun Palace, net buiten het centrum. Prachtige kamer op de 16e verdieping.
De planning was opfrissen en door naar de Verboden Stad en Plein van Hemelse Vrede. Maar we waren zo moe dat we een uurtje slaap gepakt hebben.  Daarna alsnog erheen maar toen bleek de Verboden Stad gesloten te zijn. De viering van 70jaar Peoples Republic of China is gaande en er was een hoop afgesloten en veel politie op de been. Daarom veel beperking met het gaan en staan van de mensen.  Toch leuk om er geweest te zijn en weer terug naar het hotel (het wordt hier vroeg donker). Wat drinken en eten gehaald voor op de kamer en we gaan zo een hapje eten.

1. Branca:
    2 november 2019
    Dat je inderdaad kunnen verwachten bij immigratie. Gelukkig zijn jullie doorgelaten, moet ook al een opluchting zijn. Logisch dat jullie moe waren en even bijgetankt hebben. Is het lekker weer daar, korte broeken enzv.... Veel plezier en kijk uit naar het nieuwe verslag. De groetjes, van ons en dikke 💋💋💋
  2. Jan en Lydia:
    2 november 2019
    Ziet er goed uit en prachtig bloemstuk. Enjoy :)