Dag 6 - reizen van Boquete naar Bocas del Toro

31 mei 2018 - Bocas Del Toro, Panama

Vandaag een reisdag van Boquete naar Bocas del Toro, een trip van dik 4uur.
Bijtijds ontbeten en uitgecheckt. Auto ingepakt en op naar Bocas.

Het eerste deel naar de Panamerican highway is goed te doen, maar dan de rit naar Almirante (zeg maar waar we de boot namen naar de eilanden). Heel bochtig en stijl soms, en vermoeiend omdat je continue moet opletten. We hebben er lang over gedaan, en soms dacht je “Oh een dorp” maar dan moest je nog een heel stuk. Viel tegen temeer omdat je geen notie hebt hoe ver je nog moet. Niks staat aangegeven, en zeker geen bordje met plaatsnamen en het aantal km te gaan.

Maar goed, uiteindelijk doemt Almirante op. En een aardige man wees ons naar Laiza Secured Parking. Daar kan je voor $3 per dag je auto stallen en is bewaakt. De bootjes liggen op loop afstand. Retourkaarten kostte $10 pp, nou prima doe maar.
Een primitieve water taxi brengt je in rappe snelheid naar het eiland Isla Colon. En nee geen privé taxi maar hutje mutje hahaha...

Bij aankomst in Bocas stad een taxi genomen, en gevraagd of hij ons eerst naar een bank en supermarkt wilde brengen. Nou geen probleem!
Naar het resort was t een dikke 20mins rijden, kuilen gevuld met water lieten zien hoe het geregend had hier. Al hobbelend bereikten we de eindbestemming. Blij dat we er waren.

Hans heeft gelijk strand en zwembad gecheckt, en een dikke tien.
Ik mag alleen in de zee dus hou me nog ff in.
Het resort is een soort van eco-place, waar alles met zonne-energie en septic tanks bevoorraad wordt. Betekent dat er een uitgebreid ontbijt is met lokale producten maar voor lunch en diner moet de de restaurants in de buurt bezoeken.

s Avonds naar het restaurant Plantation geweest, een loopje van 10minuten. Helemaal niet erg maar wel een zaklamp meenemen als je in het donker terugloopt. Dit ivm de met water gevulde kuilen die je niet in het donker ziet.
Heerlijke pizza gegeten met garnalen, en een colaatje en een biertje.
Eenmaal terug in ons hotel (de kuilen overwonnen) als een blok in slaap gevallen.

1. Branca:
    1 juni 2018
    Klinkt weer goed buuf, jullie zijn lekker aan het genieten en ik van de mooie verhalen. Wat een mooie omgeving en prachtige foto’s. Eerste week zit er alweer bijna om. Time flies when you have fun. Fijne tijd nog! Liefs van ons en groetjes aan Hans.
  2. Lydia en Jan:
    2 juni 2018
    Poeh...wat een tripje alle organen nog op z'n plek hahaah. Nou lekker genieten hoor van dit paradijsje voor jullie weer naar de volgende bestemming reizen. Big hug!