Dag 3 - Sightseeing

4 maart 2020 - Tromsø, Noorwegen

Uitgeslapen tot 0800uur 😃 .. lekker ontbeten op de kamer met jus en koffie. En klaar voor een dagje sightseeing. We hebben een dagkaart voor de bus gekocht, kun je de hele stad door op elke bus.

De eerste stop was de Arctic Cathedral. Die ligt aan de andere kant van het water, en met de bus makkelijk te bereiken. Een prachtig wit kerkje met binnen gebrandschilderde ramen. Erg mooi om te zien.

Vandaar naar het Polar Museum. Het is een klein onopvallend gebouw maar binnen in heel veel over de geschiedenis van Tromsö. Roald Amundsen was een man die op expedities ging naar de Noordpool. En uiteindelijk ook daar overleden is toen zijn schip verging. We leerden veel over hoe de mensen toen leefden, en de jacht op walvissen, zeehonden en ijsberen. Maar ook het leven met de rendieren, poolhonden en Jakhalzen.

Heel leerzaam en interessant om te zien.

Richting de luchthaven is een groot winkelcentrum die we bezocht hebben. Voornamelijk kleding en sportwinkels en een grote supermarkt.

Tegen het eind van de middag terug naar het hotel, alwaar we de avond hebben doorgebracht.

1. Lydia en Jan:
    5 maart 2020
    En weer zo een prachtige dag! Mooi hoor die ramen van het kerkje. Geniet er nog maar lekker van 😘