Dag 27 - Bezoek Big Buddha

27 november 2019 - Lantau Island, Hongkong

De laatste volle dag van de vakantie. Het plan is de Big Buddha op Lantau Island te bezoeken.

Na het ontbijt op de kamer naar de bushalte hier om de hoek. In wat gebrekkig Engels zei een van de chauffeurs welke bus we moesten hebben. De juiste bus stond er dus hup wij erin. Na 1 halte maakte de chauffeur duidelijk dat we eruit moesten, en een Engelstalige vrouw gaf aan dat we de DB01R moesten hebben.. okee thanks 👍🏻

Hans en ik springen eruit, maar Gian had achterin de bus niets meegekregen, dus die reageerde te laat en de bus reed weer weg. Met Gianni erin...

Bij de volgende halte Gian er weer uit en liep terug naar ons.

Een minuut of 10 later kwam onze bus eraan.. een dubbeldekker, dus wil je boven zitten 😊.. en die bracht ons binnen 15mins naar het eindstation, bij het begin van de kabelbaan.

Kaartjes gekocht en in de rij voor de kabelbaan. Je kon kiezen uit een gewone cabine, een met een glazen bodem en een privé bakje.. nou doe maar de gewone..

De rit is toch bijna 5,7 km en geeft je een prachtig uitzicht over Lantau en ook de luchthaven was goed te zien. Je blijft foto’s maken.

Eenmaal boven is het een hele belevenis.. eerst 1001 souvenir-winkeltjes, koffie tentjes etc, en uiteindelijk kom je uit bij de Buddha. Een trap met 250 treden leidt je naar boven, en het uitzicht is geweldig. We konden zelfs de “shrine” bezoeken in de Buddha die helemaal van brons is.

Daarna weer rustig richting kabelbaan, onderweg nog gestopt voor koffie bij Starbucks. Op de terugrit op de luchthaven de KLM Boeing zien vertrekken.

Eenmaal beneden naar de outlet om de hoek gelopen, waar alles redelijk afgeprijsd was. Maar ik heb niks gekocht.

De taxi naar het hotel genomen, voor een paar rustige uurtjes op de kamer. Hans is nog een stuk gaan lopen en Gianni en ik hebben de tijd genomen om de koffers vast deels in te pakken.

s Avonds met een bevriende KLM-er die ook hier slaapt uit eten geweest in Discovery Bay.  We wilden de taxi nemen maar die zei niet die kant op te gaan en nam ons niet mee. Dus werden we gedwongen de bus weer te nemen, niet onze beste ervaring haha.

Maar waar de restaurantjes waren was t prachtig, mooi de baai helemaal verlicht en prachtig uitzicht op Hong Kong. Happy Hour was gaande tot 1900uur, en we waren er precies 1 voor 7. Dus snel 3 bier en een wijn. En we kregen een muntje waarmee we het tweede drankje konden bestellen.

Het eten was heerlijk, alleen had Hans weer iets speciaals.. nou niet echt, hij nam steak tartare, maar wij kregen allemaal ons eten en hij niet 😅. Foutje keuken, en bij navraag kwam het alsnog.

Ook hadden we vooraf “Bitterballs”, stond serieus op de kaart, dus konden we niet nalaten om te bestellen .. en ze waren nog lekker ook.

Een hele gezellige afsluiting van de vakantie.

Bijtijds gaan slapen, want morgen een lange reisdag.