Dag 24 - Reisdag maar met laat vertrek..

24 november 2019 - Brisbane Airport, Australië

Vandaag is zo een dag dat je het liefst vertrekt, naar luchthaven, vliegtuig pakken en weg.

Maar helaas.. we hebben de kamer tot 4PM, dus kunnen we rustig inpakken, zwemmen, wandelen etc.

Inpakken is wel veel makkelijker dan thuis want je weet wat erin moet, en thuis denk je nog vaak “zal ik dit of dat ook mee?”

Alles wat over is opmaken of weggooien, maar we komen prima uit.

Hans is zijn laatste wandelingetje aan t maken, ik ga zo met Gianni zwemmen en straks zien we wel.

Uiteindelijk rond 4 uur vertrokken, sleutel appartement ingeleverd, en met de auto richting Brisbane. Door een ongeluk was t druk op de snelweg, maar ja.. zeeën van tijd, dus geen probleem.

Bij aankomst op International de auto ingeleverd bij Alamo (waar we geboekt hadden). Geen schade gereden? Uhm nee, dan is alles in orde.

Pas drie uur voor vertrek konden we inchecken, dus 2uur door te brengen.. eerst maar een bakje koffie, en later zijn we doorgelopen naar een soort van foodcourt.

Om 2005uur inchecken.. balie rij 10, helemaal achteraan.. en je raad t al.. rete  druk. Dus wij aansluiten.. zegt Hans, maar je hebt online toch ingecheckt.. das een andere lane..

Weer verkassen naar een veel rustigere lane waar we zo aan de beurt waren.

Nou en dan begint het.. paspoort, je hebt een doorverbinding naar Hong Kong vanaf Taipei.. blijf je in Hong Kong of reis je verder. Nou een paar dagen en dan door naar Amsterdam.. okee.. heb je bewijs? Pff ja in een map.. nou ff pakken..

Ah okee, ja dan is t goed. Zegt ze, maar in Hong Kong moet je dat ook laten zien aan de immigratiedienst.. okee ik hou t bij de hand .. zucht..

Hoeveel koffers? Ik zeg 3 en wat handbagage.. okee ruimbagage op de band.. Bij lange na geen 90kg wat we mee mochten nemen.. en dan.. de handbagage op de band.. just checking.. je mag 7,5kg pp meenemen.. Die van Hans 8,5kg.. nou vooruit.. Gianni 06kg.. is prima.. ik 11,5kg.. NOT ALLOWED!! En als ik wat aan Hans geef... nope you cannot..

nou dan maar als ruimbagage.. iPads eruit, map met doorverbinding bewijs eruit, en een dik boek eruit.. en huppekee ingecheckt.

Hans kreeg stoom uit de oren.. dat dikke boek was een doorn in het oog..

ik heb m al mee sinds Amsterdam, geen letter in gelezen, en t neemt onwijs veel ruimte in beslag.. en nu dit weer.

Door de security en douane.. ging feilloos.. hapje gegeten en op naar de gate.

Instappen om 2230uur en vertrek 40mins later.

Hopelijk kunnen we een beetje slapen..

Laterssss....

1. Ton & Anneke:
    24 november 2019
    Wát 'n hoop geregel weer Mona. Maar...jullie komen er altijd weer uit.
    Ik vind het knap.
    Een fijne en veilige reis en tot later.
    Rust lekker uit.
    Groetjes Ton en Anneke.