Naar Koh Tao

21 september 2017 - Koh Tao, Thailand

Vandaag de reis naar Koh Tao!
Ik was wederom om 0700uur klaar wakker, en Hans half uurtje later.
Klaargemaakt voor ontbijt en die viel niet tegen. Jus, lekker eitje, toast, yoghurtje en vers fruit.
Hans heeft nog een gebakken hapje genomen maar voor mij en mijn kieskeurige maag te pittig.

Terug naar de kamer spullen pakken en beneden een taxi besteld naar de pier, toch een goede 25min rijden.
En wat reed er voor?? En grote TukTuk, de taxi uitvoering. Maar iets comfortabeler. Alle bagage incl ons ging ruim mee.
Een hobbelige weg dus goed vasthouden, maar de taxi chauffeur kent geen angst. Full speed ahead!

Binnen een half uur waren we op de pier, netjes ingecheckt en koffers apart. Nu wat rondkijken en foto's maken. Om 1300uur vertrekken we.. das nog anderhalf uur.
Vertrek was iets later, 10mins maar dat is overkomelijk. De reis duurt 1.45uur. De zee is rustig, dus no bumpy road. Alleen op t bovendek waai je uit je verschoning. Ik heb t er 20mins uitgehouden maar verdween naar het dek eronder. Een stuk beter. Hans is boven blijven zitten, en hield het vol tot aan het eind.

Een hele ervaring en mooi mee te maken .. bij aankomst op zoek naar de taxi van ons hotel .. maar waar ik ook keek en zocht, geen mannetje met mijn naam op zijn bord.
Na 20mins maar zelf een taxi genomen, die bracht ons naar het hotel.
Daar aangekomen gingen we navragen waarom er niemand was? Your name? Van Wolde! Ermmmm... hij zoeken... ligt er zooo een groot plakkaat met de naam VAN WOLDE op de balie.. ja dat zijn wij ja... nou 1000x sorry.. maar een goedmakertje zat er wederom niet in haha. En waar t nou misging wist de man ook niet te zeggen. Hans zijn theorie was dat de beste man vanmorgen bij de aankomst van de catamaran heeft gestaan.

Ons bungalowtje zit op de tweede etage vanaf het water, nee geen gewone etage, maar trapsgewijze boometage.. moeilijk uit te leggen, maar voor ons staat lager een andere bungalow, en wij kijken uit op het water. Naar de supermarkt gelopen om drank en eten in te slaan. Maar alles is heel erg heuvelachtig .. taxi's vragen de hoofdprijs, en scooters zijn te huur bij het hotel. Dus de komende dagen huren we een scooter.
No problem!

We houden het simpel vanavond, eten bij het hotel, morgen weer een dag! Morgen ook meer foto's .. de donkerte valt hier snel in.

Ik zwaai weer af, welterusten vast!