Onze eerste dag

26 mei 2018 - Panama City, Panama

We zijn veilig in Panama aangekomen.

Vanmorgen om half10 -Ned tijd- hebben Gian en Kelly ons gebracht naar Schiphol. Het was heel rustig onderweg, maar tis natuurlijk zaterdag.

Op de luchthaven 2 ruimbagage ingeleverd en door de douane en security.

Een beetje geshopt, koffie bij Starbucks en rond 1200uur naar de gate F4.

De vlucht was overboekt in de tourist class, en 2 stoelen vrij de de business class. Maar er stonden al mensen aan de balie om te betalen voor een upgrade van tourist naar business class.

Wij hadden van te voren 2 stoelen geboekt, 31J en 31K. Dat is in de tourist class bij de nooddeur, dus veel beenruimte. Maar ook bij de toiletten waar Jan en Alleman komt om aan te sluiten in de rij.

We vertrokken 20mins te laat, grotendeels door een niet opkomen dagen passagier met bagage die gelost moest worden, en deels door beschonken Schotten. Die kregen zelfs een waarschuwing van de Captain.

We vlogen over Engeland, over de oceaan, via Dominicaanse Republiek naar Panama in 10uur en 40minuten.. ben niet echt fan van lange vluchten. Volgende keer maar een bestemming waar je na 6uur of minder aankomt.

Op de luchthaven verliep alles redelijk snel. De douane was prima geregeld (hier doen ze ook aan persoonlijke foto, en afdruk van vingers en duim), daarna handbagage door een scan en op naar de band voor de koffers. Daar duurde het wat langer omdat ook bagage van andere vluchten op die band binnenkomen. Na een kwartier was alles er.

Op naar de huurauto-balie.. het was er niet druk. We hadden een Suzuki Jimny besteld maar ze bood voor $10 per dag meer een Mitsubishi Montana aan.

Nou doe maar dan....

Niet wetende wat voor kast er buiten stond haha, een BIG car voor wel 6 personen ...

Toen begon het grote avontuur op de wegen van Panama.. via de zuidelijke tolweg naar Panama.. geen ingebouwde Tom Tom, dus dat is minder.. dus met ouderwetse kaart en in de beginnende donkerte de weg zoeken.

We hebben er ietwat langer over gedaan... onderweg nog gevraagd (heel behulpzame mensen).

Ons hotel heeft een valet parking voor $10 per dag. Dus je stapt uit en zij zetten de wagen weg.

Ingecheckt en op naar de 29e verdieping! Een prachtige kamer met annex huiskamer, en een prachtig uitzicht.

Omdat je met 7uur tijdsverschil zit en een hele dag achter de rug hebt, ga je het wel merken .. het was inmiddels 04uur s nachts in Nederland, en hier 21uur.

Geld opgenomen, in een lokale super wat te drinken gehaald en een hap gegeten om de hoek.

Slaap lekker! We call it a day!

1. Yvon:
    27 mei 2018
    Fijn dat jullie zijn, lekker slapen en ben benieuwd naar jullie volgende verhaal. Liefs
  2. Lydia en Jan:
    27 mei 2018
    Hi lieverds, fijn dat jullie goed zijn aangekomen en geniet er lekker van! Op naar dag 2 en ik lees weer mee ^_^ xxx
  3. Branca:
    27 mei 2018
    Heey lieverds, fijn dat jullie save en wel jullie kamer hebben bereikt en wat een bak van een auto onder je kont, geweldig! Leuk hoor weer zo mee te reizen met jullie avonturen, kijk uit naar het volgende verslag. Heeeeel veel plezier en geniet met volle teugen. Liefs en kus, Bran en Siem