Dag nummer drie - Panama stadstour

28 mei 2018 - Panama City, Panama

Vanmorgen vroeg op, zodat we bijtijds konden ontbijten. We moesten om 0800uur verzamelen in het American Trade hotel in de oude wijk - Casco Viejo.

Vanaf ons hotel een taxi genomen en we waren er ruim op tijd.

In het café Unido in het hotel werden we opgewacht door een man. Hij stelde zich voor als Ross, Engelstalig en buiten stond zijn busje. Hij vertelde dat we met nog 2 toeristen de tour zouden doen, maar die waren er nog niet. Gewacht tot kwart over 8 maar niemand kwam opdagen... We besloten te vertrekken, en dat betekende een private tour voor twee!! Hoe leuk is dat!

Ross is een blanke jongen origineel uit Zimbabwe.. afgestudeerd in media-wetenschappen en door rondreizen in Panama terecht gekomen, meisje hier ontmoet, en inmiddels 5 jaar hier.

Onze eerste stop was het Panama Kanaal/Miraflores Locks ..indrukwekkend.. twee grote schepen voeren net door de sluizen.. we hebben ook het museum bezocht en een film gekeken.. zodoende weet je ook de geschiedenis achter de sluizen. De derde brede sluis is in 2016 geopend. Schepen worden steeds groter dus moeten de sluizen meegroeien. Vandaar zijn we richting de brug over het kanaal gegaan, en hebben leuke plaatjes geschoten. Toen het voormalig Amerikaanse deel van Panama bezocht. Heel veel staat er nog.. opvallend door de typisch Amerikaanse stijl, maar nu in bezit van Panama ..  de bouw van de sluizen is begonnen door de Fransen, maar dat verliep niet goed. Toen hebben de Amerikanen het overgenomen en pas in 1999 is het overgedragen aan Panama.

Als je op dat Amerikaanse gebied geboren werd kreeg je indertijd de Amerikaanse nationaliteit. Dus veel hoogzwangere vrouwen probeerden toen in dat gebied te bevallen.

Daarna zijn we de Amador Causeway opgereden. Een weg over water naar een gebied waar je kunt recreëren.. we hebben er rondgekeken en geluncht in een authtiek restaurant. Je hebt er prachtig zicht op de skyline van Panama.

Prachtige plek voor plaatjes.

Als laatste richting de oude stad, Casco Viejo. Het staat op de Unesco lijst zodat het authtiek beschermt blijft. Een mooie stadswandeling gemaakt, en veel kunnen zien.

Het was midden op de dag, dus wel bloedheet .. de temperatuur tikt makkelijk de 37 graden aan.

Omdat we de enige waren werden we bij ons hotel afgezet. Dat is luxe want normaal gesproken neem je taxi terug vanaf dat American Trade Hotel.

s Avonds om de hoek een pizza gegeten en bijtijds naar bed..

Morgen start de Tour de Panama, en we hebben besloten als eerste naar Boquete te gaan. In het Noorden richting grens Costa Rica. Een uur of 7 rijden...

Welterusten!

1. Branca:
    29 mei 2018
    Wat een luxe zo’n private tour. Mooie foto’s! Dagen zullen wel voorbij vliegen? Ik heb weer heerlijk het verslag gelezen, ziet er goed uit guys. Bedankt voor het delen. Dikke kus van ons XXX
  2. Lydia en Jan:
    30 mei 2018
    Een tour is altijd leuk en als hij dan ook nog private is hihi nog beter. Succes morgen met de lange rit en kijk uit naar jullie volgende verhaal. Xxx van ons
  3. Yvon:
    30 mei 2018
    Wat een luxe, private tour, leuk!
    Kijk weer uit naar het volgende avontuur!