Dag 28 - Reis terug naar huis

28 november 2019 - Almere, Nederland

Bijtijds op en beneden ontbeten. Nou moet ik zeggen dat we 2 dagen zelf ontbijt hadden geregeld met verse broodjes en zo.. maar aan t ontbijt beneden niks gemist hadden. Ik vond het allemaal niet spectaculair en de €18 p.p. niet waard. Naja we gingen toch naar huis.

Om een uur of 10 uitgecheckt en de taxi naar de luchthaven. Al bij het binnenkomen van de vertrekhal stond er politie om iedereen te checken. Als je er niets te zoeken hebt werd je niet toegelaten. In de rij voor de bagage drop-off (ik had al online ingecheckt).. maar dat ging best rap.

Douane en  security check was ook geen probleem, en zo loop je snel bij de winkeltjes en koffie tentjes. Instappen bij gate 6 en eigenlijk verliep alles smooth.

Gelukkig hadden we 3 stoelen bij de nooduitgang, dus lekker weer beenruimte.

Een klein kwartiertje voor vertrek verschijnt de Co-Co of ik mee wilde voor de start in de cockpit. Nou graag! En in een draf naar voren. Iedereen voorin een hand gegeven en me gesetteld op de 4e stoel.

Foto’s gemaakt van de start en de luchthaven, want voorin zie je meer als door een klein raampje. De start verliep prima en ik ben nog een uurtje blijven zitten.

De senior purser vertelde me dat ze nog een stoel in de business vrij had, en ik vroeg of Gianni daar mocht zitten. Geen probleem .. hij voldeed aan de kleding voorschriften 😅. Ik zat met Hans riant op rij 31 met een lege stoel tussen ons in. Helemaal prima.

De vlucht duurde 12uur (dat was dan weer minder) maar we sloegen ons erdoorheen. Vele filmpjes verder en wat proberen te slapen, bereikten we Europa. Weer vlak voor de landing kwam de Co-Co mij halen voor het laatste stukje.

De Captain vertelde dat Gianni een 45 mins in de cockpit was geweest, om alles te bekijken en dat hij het prachtig vond .. nou ieder persoon vind het een hele belevenis als je er nog nooit hebt gezeten 😉 ..

Mooie landing in het donker op baan 27.. en Almere goed kunnen zien. Bij aankomst afscheid van iedereen genomen en bedankt.

Was een mooie afsluiting van een prachtige reis.

Nu weer geld sparen en dagdromen waar onze volgende reis heen gaat.

Tot de volgende reis!

1. Ton & Anneke:
    1 december 2019
    Mooie afsluiting inderdaad. In het verleden ook tijdens diverse dienstreizen starts en landingen mogen meemaken in de cockpit. Geweldig!
    Welkom thuis en nogmaals bedankt voor de mooie witte rozen!