Dag 26 - Sightseeing Hong Kong

26 november 2019 - Lantau Island, Hongkong

Omdat we gister bekaf waren na zo een lange dag, gingen we bijtijds slapen. Daarom vanmorgen fit en fris opgestaan.. Hans had broodjes gehaald bij het bakkertje op de hoek, jus d’orange en wat warme croissantjes.. super lekker als ontbijt.

Om 1000uur de gratis bus van het hotel naar metrostation Sonny Bay. Een dagkaart voor de metro gekocht en op naar Kowloon. Het metronetwerk is prima geregeld in Hong Kong. Goed en duidelijk aangegeven. Bij Nathan Road zijn we uitgestapt..

Gianni was de hele vakantie al op zoek naar een speciale sweater c.q. vest, maar slaagde nergens. Hier was ook die winkel, dus hup erheen.. maar ook hier helaas niets.. zegt die verkoper “Twee etages beneden zit een zaak die ‘Exit’ heet, moet je daar kijken” .. dus met de roltrap erheen. Ik geloof dat deze Mall wel 6 etages heeft 😉.. en warempel bij de Exit hadden ze die sweaters. Gian helemaal gelukkig, en nu konden we verder.. 😂😂

Gelopen naar de Harbour, en daar met de Star Ferry over naar Hong Island. Hartstikke leuk en spot goedkoop.. weer een ervaring rijker.

Daar in de Apple Store nog even wezen neuzen.. tja en dan toch blijkt dat iPods goedkoper zijn dan in Nederland.. kun je niet laten liggen haha..

Toen richting The Peak.. daar met het trammetje omhoog, alwaar je prachtig uitzicht hebt over heel Hong Kong. Ik was al eerder in Hong Kong geweest maar nog niet de berg op. Erg leuk en genoten van het uitzicht. Rond gelopen, 1001 foto’s geschoten en winkeltjes bezocht.

Na een uur weer de tram naar beneden. Via Hong Kong Park/Botanische tuinen gelopen naar het metrostation. En zo weer naar Nathan Road.

Gewinkeld en in een klein tentje wat gegeten.

Rond 5uur naar Temple Street Night Market. Straten vol met prullaria, zijde, waaiers, chopsticks en een straat met alleen maar groente, fruit, vlees en vis.

En toch, je ontkomt er niet aan om wat te kopen. Heel verleidelijk allemaal.

Aan het einde van de rit heb je geen voet meer over, en vonden we het wel genoeg voor vandaag.

We hebben niks gemerkt van de protesten. Wel zijn er op sommige plekken graffitti en aanplakbiljetten met pro-democratische en anti-China leuzen. Maar het is rustig.

Met metro weer terug naar Sunny Bay, en nu met de reguliere bus naar het hotel.

Nu lekker op de kamer met een wijntje en een biertje.. chippies en kaasjes..

En niet te laat gaan slapen.. morgen de laatste volle dag van de vakantie.

1. Branca:
    Geniet van jullie laatste dag! We keep in touch. Sws tot zondag 😘
  2. Jan en Lydia:
    26 november 2019
    Yes Gian z’n vakantie kan niet meer stuk 😜 geniet nog lekker van de laatste uurtjes Hong Kong en tot snel 😘
  3. Ton & Anneke:
    26 november 2019
    Geniet van de laatste dag.
    Alvast goede en veilige thuisreis!
    Groeten, Anneke & Ton