Dag 2 - Een zonnige dag

3 maart 2020 - Tromsø, Noorwegen

Gisteravond zijn we vis gaan eten in een klein restaurantje aan de haven.  Arctandria heet de tent maar reserveren verplicht. De sneeuw en hagel kwam met bakken uit de hemel, en toch heeft t wel wat als je in een sneeuwlandschap loopt.

Vandaag vroeg opgestaan met een prachtig zonnetje en geen wolk aan de lucht. Ontbeten op de kamer (verse broodjes en beleg) en besloten dat het de perfecte dag was om met de kabelbaan  naar boven te gaan.

In het centrum de bus gepakt die je via de Tromsö-brug en de Arctic Cathedral naar de Fjellheisen kabelbaan 🚠 brengt.

Als je boven komt waan je jezelf in een skigebied, we keken onze ogen uit. Wat een pracht en overal een dik pak sneeuw. En gelukkig niet druk qua toeristen, daar houden we van. Voor ons gevoel duizenden foto’s gemaakt, elke keer denk je, “Nah nog eentje” en “Oh had ik die al op de plaat”. Maar lang leve het digitale tijdperk, en geen beperkte fotorolletjes.

We hebben er twee uur doorgebracht, veel gelopen, een bakkie gedaan, maar vooral genoten van al het moois dat de natuur brengt. Daarna met de kabelbaan weer naar beneden en de bus naar het centrum.

In de winkelstraat nog een wollen muts gescoord en wat souveniertjes.

Nu op de hotelkamer wachtend op de vertrektijd voor de excursie naar het Noorderlicht. De vooruitzichten voor het weer zijn prima, dus we hebben er alle vertrouwen in. En de tour van vanavond is volgeboekt, 15personen maximaal. We hebben thermo kleding bij ons en zijn op alle kou vanavond en evt vannacht voorbereid.

Als het lukt vul ik vanavond na de tour nog wat aan, en anders morgen.

1. Lydia en Jan:
    3 maart 2020
    🙏🏻🤞🏻 Hoop zo dat het lukt voor jullie kijk uit naar de foto’s
  2. Branca:
    3 maart 2020
    Een flink pak sneeuw blijft prachtig en vooral als het er zo mooi ligt als daar. En wetende dat het maar tijdelijk is, dat maakt het genieten nog leuker. Brrr krijg het koud als ik de foto’s zie. Maar wat geweldig mooi allemaal, schitterend! Suc6 vanavond hoop dat het gaat gebeuren? Spannend, tis jullie gegund! Groetjes vanuit zonnig Almere 👍😘