Dag 16 - De dag van de grote verrassing

16 november 2019 - Caloundra, Australië

Vroeg uit de veren, maar gister gingen we ook bijtijds naar bed.Op de kamer ontbeten, auto ingepakt en op weg.

Eerst naar een Tourist Info punt voor allerhande info over het achterland van de Sunshine Coast. Folders over de Glass Mountains, Maleny - stadje waar Vogelbekdieren vrij rondzwemmen - en wat andere folders.

Onze eerste stap waren de Glass House Mountains. Een hoop mooie bergen bij elkaar die je op een Outlook Point samen kunt zien.

Het is heel warm vandaag, zo een 35 graden, en in de auto merk je er niks van met die airco, maar als je uitstapt moet je ff een paar minuten wennen.

Je kon een trail volgen waar je in de open natuur loopt. En boven was het uitkijkpunt.

Daarna bij een cafetaria langs de route koffie gedronken. Prachtig uitzicht waar je jezelf in de outback waant.

Verder gereden naar Beerwah, Landsborough en door naar Maleny. Daar kun je in de natuur lopen, vleermuizen in de bomen zien hangen en vogelbekdieren in de creek zien zwemmen.

Halverwege de middag richting Caloundra. Alwaar we een hotel geboekt hadden voor 2 nachten. Met de Tom-Tom rijd je er in één keer naar toe.

Hans wachtte in de auto en Gian en ik checkten in. De auto heeft onder het hotel een eigen parkeerplaats. Daar de belangrijkste spullen gepakt en op naar de 2e verdieping.

We doen de deur open van de kamer... Bleek het een heel appartement te zijn!!Gianni riep..”We hebben een heel luxe appartement en ik een kamer voor mezelf!!”Onze mond viel open, twee slaapkamers een ruime badkamer en apart een wc. Een ruime huiskamer met balkon (zicht op zwembad en de zee), mooie keuken met vaatwasser, en een was- en droogmachine. We keken mekaar aan, en zeiden alle drie bijna in koor... “Kijken of we bij kunnen boeken voor de rest van de week”. Ik had 2 nachten gereserveerd, en bij de receptie vragen wat nog mogelijk was. Tot vrijdag de 22e sowieso, en als de 23e ook lukt hoor je het nog. Wij helemaal blij!

Eindelijk zelf koken .. niet dat uiteten verveeld, maar met een kok in de familie is zelf koken geen straf.. Gian maakt vanavond tagliatelle ala Gianni, en ik heb morgen al voor mijn rekening genomen haha .. Indiaas, dat weet ik al.

De boel de boel gelaten en op een holletje boodschappen gedaan. Eindelijk regent het.. de Aussies zullen heel blij zijn in deze regio met al die droogte. En ons boeit t echt niet, regen en 35 graden is niks erg.

Nu lekker genieten op het balkon van de rust en een drankje. En een avondje lekker niks.

Tot morgen maar weer.. onze laatste week in Australië is ingegaan 😊

1. Lydia en Jan:
    16 november 2019
    Da’s nog eens een goed deal en veel te beleven zo te lezen. 😀 Geniet ( of al genoten) van de vast heerlijke tagliatelle 🤪
  2. Yvette:
    17 november 2019