Dag 15 - de terugreis

11 juni 2018 - Panama City, Panama

Om 0700uur konden we niet meer slapen, uitslapen is er de hele vakantie al niet bij. We zijn telkens voor de wekker wakker. Rustig aan gedaan en rond 0900uur aan t ontbijt.

Uitgecheckt rond half12, de auto werd voorgereden en op naar de luchthaven. De weg eenvoudig gevonden, en voor je het weet rijd je het terrein op.Netjes afgeleverd, iemand heeft de wagen gecheckt, en ok bevonden. We mochten binnen afrekenen. De borg minus de tol was toch nog $80 retour.

Voor de douane is helemaal niks. Geen winkels, geen rust-ruimtes, en helemaal geen plek om te roken. Dat is vreselijk balen, want je bagage mocht je pas om half4 inleveren (al ben je ingecheckt), en boven is een cafetaria. We hebben ons daar maar genesteld, en Hans gaat van hieruit naar buiten om te roken.

Je moet wat... gratis WiFi is maar een half uur, maar we hebben  2 mobiels, en 2 iPads .. dus je wordt vanzelf creatief.

Straks als we de bagage kwijt zijn hebben we meer vrijheid, en gaan we achter de douane shoppen. Instappen zal rond 1800uur zijn.

Alle tijd dus.

Om half4 konden we de bagage achterlaten, en eindelijk door de douane. Toen de security check.

We wilden achter de douane sigaretten kopen voor de achterblijvers, maar niet één te vinden. Alleen sterke drank en geurtjes. Dan maar de sterke drank haha..

Boven wat gegeten in een van de vele eettentjes en daarna naar de gate 23. Instappen om 1800uur en vertrek precies op tijd om 1905uur.

Vliegtijd 09.50hrs en we waren voor tijd aan op Schiphol. Ook hier de douane geen probleem, maar de bagage... daar hebben we ivm een storing een uur op gewacht 😡.. en daar heb ik dan zo een hekel aan.. lange reis achter je kiezen, snel door alles heen.. en dan de koffers.. grrrrrrrr....

Met de trein naar Almere Centrum alwaar Kelly ons trots in de Vitara kwam ophalen.

Twee weken gingen hard, maar we vinden het helemaal niet erg om weer thuis te zijn. Hier schijnt immers de zon ook ☀️

Panama is een heerlijk land met voor en tegens maar de voors gelden het meest.

We hebben het super gehad, en kijken alweer uit naar de volgende reis.

Bedankt voor het meelezen, ik hoop dat jullie er net zoveel lol aan beleefd hebben als ik aan het schrijven ervan.

Tot volgend jaar 💋

1. Lydia en Jan:
    11 juni 2018
    Welkom terug! En nee idd je wil na zo een reis wel lekker snel naar huis lekker weer in je eigen bedje. We vonden het leuk om mee te lezen en op naar jullie volgende reis ;)
  2. Branca:
    11 juni 2018
    Das echt balen dat er nou net een stiring was, zul je altijd zien! Al met al weer heel huis thuis gekomen en terug kijkend op een fantastisch avontuur waar wij ern stuk deel vanuit mochten maken. Bedankt voor de mooie verhalen en nu weer genieten van je eigen huisje en landje. Tot gauw! Liefs van ons 😘👍💋🙋
  3. Yvon:
    12 juni 2018
    was weer leuk om mee te "liften!"
    nu weer een nieuw avontuur plannen.
    Welkom thuis, liefs!xx