Dag 1 - Reisdag naar Tromsö

2 maart 2020 - Tromsø, Noorwegen

Vandaag via Oslo naar Tromsö.

Heel vroeg opgestaan om de eerste vlucht naar Oslo te halen. Waarom zo vroeg? Nou de vlucht stond er t beste voor en we vliegen op stand-by.  Dat betekent rond 4uur op, richting Schiphol Oost (geparkeerd bij mijn werk), de bus naar Schiphol-centrum, en de vlucht om 0645uur.

Bij de bagage check moest Hans alles openen, ik kon gelukkig doorlopen zonder check. Naar de “nieuwe” pier voor de Europa vluchten. Althans nieuw voor mij haha, Hans weet er vlekkeloos de weg... gate B36, en dat is weer helemaal achterin.

Bij de gate ons gemeld - we hadden nog geen stoelen, vandaar.. Maar een kwartier later konden we de boardingpass ophalen, stoel 1DF. Vooraan en naast elkaar.

Een Embraer op het platform, maar dat mag de pret niet drukken. Het is een prima toestel. Meteen mini vertraging vertrokken en de vlucht duurde anderhalf uur.

Aangekomen op Gardemoen Oslo Airport. Ons aangemeld voor de SAS vlucht naar Tromsö. Die vertrekt om 1125uur en ook die vlucht duurt een kleine anderhalf uur. Nu wel gelijk stoelen, maar niet naast elkaar. Maakt niet uit na 25jaar samen haha.. Hans bij de nooduitgang en ik een gangpad stoel.

Aangekomen in Tromsö, een dik pak sneeuw!! Helemaal happy, echt zo tof omdat het in Nederland lang geleden is dat we echte sneeuw hebben gezien.  Met een airport shuttle bus naar de stad. Gelijk een retourtje genomen zodat we niet hoeven leuren als we teruggaan. Na een kwartiertje stonden we in hartje Tromsö 😀 Zo BIG is t hier niet...

We zitten in het Comfort Hotel Xpress. Een simpel maar betaalbaar hotel.. Lees “Een van de minst dure en toch van gemakken voorzien”.

Het leven in Noorwegen is een stuk duurder dan bij ons, dus je moet echt met een currency calculator alle producten afgaan op de best geprijsde.

Na de incheck, het stadje in en de boel verkend. Ik ben al helemaal om.. deze stad is gewoon een klein dorp uit een sprookje. Ik kijk mijn ogen uit!!

Wat voor op de kamer gekocht en vanavond naar een visrestaurantje, want ja .. je bent in Noorwegen en dan is de vis op zijn best -hoop ik-

We gaan het beleven.. we zijn super enthousiast en genieten met volle teugen.

1. Cat:
    Heel veel plezier!!! 🎉
  2. Ton & Anneke:
    Geniet ervan!!
  3. Simon:
    Fijne vakantie 🛷
  4. Lydia en Jan:
    2 maart 2020
    Geweldig geniet er van en ik volg mee 😘
  5. Branca:
    2 maart 2020
    Wouw wat mooi daar, sprookjesachtig 👍
    Heel veel plezier en een mooie tijd daar.