Dag 3 in Bangkok

13 september 2017 - Bangkok, Thailand

Vandaag eerst verkassen van het Sheraton naar het Novotel even verderop.
We hebben eerst een taxi genomen naar het Centraal Station van Bangkok. Hans als vervend treinliefhebber wilde de Thaise treinen zien. Een prachtig gebouw en binnen was het een drukte van belang. Honderden mensen in afwachting van zijn/haar trein.
Maar heel leuk om van dichtbij te zien.
Donkere luchten pakten zich samen en de bliksems die steeds dichterbij kwamen kondigden de regen aan. Niet een buitje hier en daar, nee .. gewoon een kraan wijd open zetten.. maar wel met een graad of 28!! Dus zeikend nat, maar ook zo weer droog.
Vanaf het station op weg naar MKB Shopping Center.. tijd om geld uit te geven en de regen te ontwijken.. maar blijkbaar had iedereen dat idee!! Hartstikke leuk om te zien, maar bij elk tentje proberen ze je naar binnen te lokken, en "special price for you". Nou dan ga je afdingen volgens goed gebruik, maar echt een leuke prijs krijg je niet voor elkaar.. dus alleen maar spulletjes gekocht die we wilden hebben.
Rond 1800 uur waren we het zat en namen we een officiële taxi terug naar het hotel. Hemelsbreed een kilometer of 7 ofwel 10 minuutjes. To cut a long story short.. 01.10uur later zaten we nog in de taxi.. De avondspits zul je denken..nou nee, de officiële taxi-meneer wist het hotel niet te vinden. Geen TomTom of Google Maps in de auto, we zagen überhaupt geen mobieltje of iets wat de informatie kon geven. Twee keer vroeg hij het een voorbijganger, en uiteindelijk zei hij trots " Here is your hotel"!!
Maar we werden afgezet bij het Sofitel.. ????... Neeeeheeee het Novotel!!!
Weer iemand vragen.. Hans begon lichtelijk geïrriteerd te raken, want de teller liep wel door... uiteindelijk reden we weer op Silom Road, en die weg is wel druk in de spits, zo ons hotel voorbij.. Hans was t zat, liet de taxi stoppen, stapte uit.. ik afgerekend, en we liepen terug naar ons hotel.. Wat een drama - denk je een officiële taxi te nemen..
Alle ideetjes voor restaurants verdwenen als sneeuw voor de zon. En het werd een Thais restaurantje verderop in de straat. Zolang we maar geen taxi hoefden te nemen haha..
Super lekker gegeten voor weinig! Echte Satey, kleine vegetarische fried rolls, Pad Thai en een heerlijke Massaman curry!! Genieten dus..
Nu terug in het hotel, en morgen ietwat uitslapen.. ontbijt zal rond 0800uur zijn.
Lekker slapen en morgen weer een gevuld programma...
Welterusten!

1. Lydia en Jan:
    13 september 2017
    OMG......sorry Hans en Mo maar we moeten toch even lachen hahaha heb je ook weer meegemaakt gebeurd je geen tweede keer hahah. Morgen maar weer op de fiets? Nou slaap lekker lieverds en we kijken uit naar jullie volgend avontuur 🤣