Kanchanaburi - River Kwai

17 september 2017 - Kanchanaburi, Thailand

Vandaag de reis naar Kanchanaburi. Half 7 op en ontbeten .. alles ingepakt en uitgecheckt.

Taxi naar Sai Tai Mai station ... en op zoek naar platform 9.. gauw gevonden en de bus stond al klaar... Huh? Half10 zouden we gaan... nou we prakken jullie in de bus van 9uur.. niet zeuren dan ben je er ook eerder 😂
Ik zit achterin tussen de koffers en Hans met halve bil naast stoel voor me.
De rit zou op papier een uur of 3 duren, maar we waren er al na anderhalf uur.
Wat een verschil met Bangkok. Het centrum is aardig druk, maar eenmaal er buiten een weelde van rust. De taxichauffeur was al eens voor werk naar Nederland geweest, nou je bent de eerste die we tegenkomen want alle Thai die wij spraken recreëren in eigen land.
Als je een tour wilt maken "you can call me, here is my card" haha

Ons hotel ligt aan de rivier, buiten het centrum. Een leuke kamer met terrasje waar je buiten kan zitten. Eerst maar een bakkie ☕️

Wat hebben we gedaan vandaag? De buurt te voet verkend.. op loop afstand is de beroemde brug over de River Kwai. We hebben erop gelopen en vele foto's gemaakt. Onderweg hoorden we Nederlanders tegen een groep Thai praten.. op de vraag waar ze vandaan komen zeiden de Nederlanders "From The Netherlands, from Amsterdam!" Toen we ze voorbij liepen zeiden we.. "We geloven er niets van" hahaha.. ze begonnen te lachen en zeiden "Was gelogen we komen uit Friesland" .. Told you!!
Verderop was het JEATH War Museum.. even ingekeken maar was niet zo spannend. JEATH staat voor de landen die bij de slag hier betrokken waren.. Japan Engeland Amerika Thailand en Holland.
Verder gelopen, marktje bezocht, wat te drinken gekocht, foto's gemaakt.
Terug naar het hotel, en bij het zwembad ontspannen. We zitten aan de rivier en de uitkijk is prachtig.

Ze hebben fietsen bij t hotel .. een gewone en een Mountain bike geleend (het is gratis).. en richting een shoppingmall vlakbij. Wederom een geweldige ervaring, fietsend door de straatjes terwijl de meesten per auto of scooter zich verplaatsen. We hadden alle aandacht.. toch gek als je weet dat in Nederland de fiets heel gewoon is.

Voor vanaaf lekkers gehaald voor op de kamer, geen zin in een restaurantje. Wij vermaken ons prima.
Vast welterusten en tot morgen, another full packed day ahead!!

1. Yvon:
    18 september 2017
    Leuk verhaal weer...what about de halve bril van Hans...
    Kunnen ze dat beter voor m maken ipv een maatpak?🤓🤓