Naar Hua Hin

19 september 2017 - Hua Hin, Thailand

Vroeg opgestaan en het zonnetje schijnt. Geen spierpijn van gister dus we kunnen er tegen aan. Ontbeten om 0800uur, uitschenken en met taxi naar busstation. We nemen de bus van 1115uur, dan zijn we rond 1515uur in Hua Hin!

De dag is bijna voorbij voor ons dus tijd voor een verhaaltje!

We zijn vanmorgen rond 10uur uit het hotel vertrokken met de taxi, die ons bracht naar het bus station. Precies waar het busje vandaan zou vertrekken naar Hua Hin.
En niet om 11.15uur maar een kwartier eerder waren we er helemaal klaar voor.
Gelukkig niet afgeladen, dus we konden ruim zitten.. voorin mocht een Monnik zitten. Respect heet dat.

De rit duurde een goede 4 uur, en na 2 uur hadden we een "tussenstop" van 5 minuten. Rennen naar de KFC en we bestelden zo een grote box (geen idee hoe t heet) met van alles erin, frietjes en 2 cola.. voor €7. Volgens het thuisfront betaal je in Nederland het dubbele.. geen idee ☺️

Rond de klok van 3 waren we in zonnig Hua Hin. Het hotel was niet ver vanwaar we gedropt werden. De "Taxi.. Taxi.." geluiden zoemden om de oren, maar we konden het lopen. De taxi chauffeurs dropen af.

Het hotel is redelijk.. niet de luxe van de vorige hotels.. een mooi zwembad, dat wel. Maar de kamer laat te wensen over. De badkamer een afzichtige kleur groen en de nodige haren in de gootsteen, brrrr.. het bed is oké maar een latje aan het voeteneind zit los.. is overkomelijk.. maar dan.. Hans wil 2 biertjes in de koelkast plaatsen.. in het deurvak.. breekt die hele deur af!! Bier over de grond, wat een lucht.. ik naar de receptie .. ze zouden iemand sturen.
Iemand van de techniek en van de schoonmaak waren er snel, de grond werd gereinigd en de koelkast vernieuwd - maar niemand die aanbood een nieuw flesje Chang voor het ongemak. Blij dat we er maar één nacht zijn.

We hebben eerst een kaartje gekocht voor de trein morgen rond half12 naar Chumphon.
Die had ik in Nederland nog niet geregeld. Om 1800uur begon het de schemeren en werd het tijd om naar de "Night Market" te gaan. Dat is de moeite waard volgens de boekjes. Geen aanklampende mannen met "good price my friend" maar iedereen loopt gemoedelijk heen en weer. Je voelt je op je gemak.
We zijn dan ook meer dan geslaagd voor onszelf en het thuisfront. Gianni weet wat er meekomt hahaha..
Gegeten bij een stalletje voor een prik, en "mango sticky Rice" mee voor op de kamer.

Het is nu half10, en ik denk dat ik zo ga slapen, morgen weer een reisdag.
Welterusten!

1. Lydia en Jan:
    19 september 2017
    Iedereen heeft z'n Norman Bates Motel ervaring op een reis hahahaha idd gelukkig dat jullie maar 1 dag blijven. Kan alleen maar weer beter worden 😁 Enjoy lieverds