Van Hua Hin naar Chumphon

20 september 2017 - Chumphon, Thailand

Een nieuwe dag.. vandaag met de trein naar Chumphon. Redelijk geslapen en om 0715uur klaarwakker. Naar beneden voor het ontbijt.

Mevrouw vroeg ons of we American of Thai ontbijt wilden.. nou aan gebakken nasi was ik nog niet toe, dus doe maar de American. Hans scrambled egg en ik spiegelei.
Bij de counter van koffie/thee kon je zelf sneetje brood toasten. Maar behalve boter en wat jam lag er niks.
Jus van de Lidl zeg maar, en dat was t. Aan tafel maar gaan zitten met je koffie, thee en geroosterd sneetje wachten op je ei...
maar toen ze aan kwam lopen met de twee borden waren we blij verrast!
Twee borden met de bestelde eieren aangevuld met 3 worstjes, twee plakken ham, wat gebakken spek en een hele groente salade... hahaha..
Surprise!!

Onze spullen gepakt op ons gemak, aan de receptie betaald en een Tuk Tuk besteld om naar het treinstation te gaan. Alles loopt keurig op tijd.
Wij zitten in het voorste wagon in een soort vliegtuigstoel.. er lopen hostessen rond om je te helpen.
Als een soort stewardess draagt ze je koffer naar binnen.. helpt je met je spullen.. en wat denk je .. toen we eenmaal wegreden, kwam ze voorbij met een traytje eten.. foto zie je onderaan het verhaal.
Nu nog een uurtje of twee te gaan, en komen we aan in Chumphon.

Precies op tijd aangekomen! Met Tuk Tuk naar hotel.. weer een wereld van verschil.
Het vorige hotel was soort van vergane glorie, en hier alles fris en netjes.

In de buurt wat gegeten.. klein dramaatje wat uiteindelijk goed kwam. Een soort van nieuw restaurant in een leuke ambiance. De kaart bekeken en 2 appetizers en 2 hoofdgerechten besteld.. is de oberin in 3 minuten terug met de mededeling "No have".   Ja wat niet, we gokten op een van de hoofdgerechten.. okee doe dan maar dat gerecht met een soort van meatballs.. en wederom na 3 minuten .. "No have"..
Zegt Hans: "we betalen de drankjes en gaan pleite" ..
Uiteindelijk verschenen er 5 gerechten op tafel, waarvan het meeste super lekker was. Op eentje na.. iets met bladeren en pinda-mix, met heel veel rode pepers ...
Ook bracht ze een houdertje met 4 potjes (lees droge en natte kruidengoedjes) waarvan op een een hele kolonie mini-mieren leefden.. een soort van zoete chutney hap. Die schoven we aan het eind van de tafel, maar de beestjes liepen niet de tafel op.

We gaan zo slapen, morgen een drukke reisdag.. op naar Koh Tao!!
Welterusten!!

1. Lydia en Jan:
    20 september 2017
    Haha great ant 🐜 story 😜 zeiden jullie niet " ant no want" 🤣 Wel lekker dat alles zo voorspoedig is verlopen op naar een nieuw avontuur Enjoy xxx