Erawan Falls en Hellfire Pass

18 september 2017 - Kanchanaburi, Thailand

Vandaag vroeg opgestaan, zo rond half7. Om half8 ontbeten en om 0845uur werden we opgehaald door onze privé chauffeur van de dag..

De rit ging richting de Erawan Waterfalls. Toch een goed uur rijden. Daar aangekomen konden wij onze wandeling gaan maken. Hij bleef beneden op ons wachten. De watervallen bestaan uit 7 etages. De laatste paar zijn bereikbaar door moeilijk begaanbare weggetjes.. dus level5 was t best te bereiken. Elk level had zijn eigen waterfall. Prachtige omgeving. Erg mooi om de natuur zo te zien.
Na 2 uur hadden we het wel gezien. Veel foto's gemaakt.

Weer beneden stond onze chauffeur te wachten. En de reis naar de volgende plek werd vervolgd.
De rit ging naar de Hellfire Pass, de bekende Birma spoorlijn. Vanaf Erawan toch ook een 45mins rijden. Bij aankomst eerst eten bij een straattentje. Lekkere Noodles met kip en gebakken rijst met garnalen. Colaatje erbij, en alles voor ThB120 = €3.
Toen was het tijd voor een bezoek aan de War Museum. Indrukwekkend omdat je met foto's wordt herinnerd aan hoe t hier is geweest in de Tweede WO. Allied Prisoners en Aziaten aan het werk om de spoorweg te realiseren, in de meest verschrikkelijke omstandigheden. Heel indrukwekkend.

En toen begon het meest inspannende .. de trail volgen, alwaar de gevangenen hard gewerkt hebben en ook hun leven lieten. Vier kilometer heuvel op en af, klimmen en dalen, geen vlakke weg maar bezaaid met stenen. Denk eens in over zo een weg te lopen.. continue je enkels die een optater krijgen .. maar hé, het is de Hellfire Pass.
Zie het als respect voor degenen die hun leven lieten. Neverending Road, en hoe blij kan je zijn als je aan het eind van de trip de zwarte wagen met chaufffeur ziet.
Opvallend genoeg geen bewegwijzering en mede wandelaars... zou iedereen in de morgen hier geweest zijn?? Je kon ook nergens zien hoe ver t nog was.. een minpuntje, maar we hebben het gedaan. De hele dag was t droog, alleen de laatste 100mtr van de wandeling begon het te spetteren.

Bekaf de auto weer in en een rit van een uur voor de boeg. Maar we hebben een chauffeur dus we hoefden nergens op te letten.

Lekker gegeten en bijtijds gaan slapen.. morgen naar Hua Hin!!

1. Lydia en Jan:
    18 september 2017
    Mensen wat weer een prachtige foto's en Hell yes :) wat zullen jullie blij geweest zijn dat je je lekker kon laten rijden. Nu lekker uitrusten en op naar morgen :) kijk er naar uit.