De eerste reisdag

11 september 2017 - Bangkok, Thailand

Dag 1 vakantie
Vandaag vertrekdag, 10 september 2017.
Heerlijk uitgeslapen tot een uur of 10. Pinto was gister al naar het dierenhotel gebracht, en dan is het heel raar dat je s morgens geen hond hoeft uit te laten. Gianni moest werken om 12 uur, dus kon hij ons niet naar de luchthaven brengen.  De uitkomst was de trein. Intercity van Almere centrum naar Schiphol. Binnen een half uur ben je er.
Boardingpass uitgeprint, koffer ingeleverd en door de douane. Bij de taxfree Daisy opgezocht. We werden verwend met crèmmetjes en geurtjes. Door naar Starbucks voor een Cappu en Frappuchino, en bij de Mac snel wat gegeten. Door naar Gate F5. Daar allemaal bekenden van Hans' werk. Omdat we IPB geboekt hadden, heb je een vaste stoel. Voor ons in de economy comfort stoel 10D en 10E. Vooraan met beenruimte. De dames van passage vertelden dat de business Class helemaal vol zat, maar dat naast Hans de stoel vrij was en bleef. Dus eigenlijk 3 stoelen voor onszelf . Wel zo lekker. En de B777-300 is een prima kist. De route gaat over de Zwarte en Kaspische Zee, dus best zuidelijk, via India en over de Bay of Bengalen naar Thailand.
Precies op tijd vertrokken, om 1750uur. Het is 10.20uur vliegen, dus komen we rond 0950uur lokale tijd aan. Net gegeten.. ik pasta Penne Arrabiata en Hans een kip met oestersaus (Of wat er voor door moet gaan..) .. 2 films gekeken "Lucia de B." en "Dancer". En nu zijn alle lichten gedoofd.. eens zien of ik wat kan slapen. Het is 2200uur Nederlandse tijd.
We zijn om 0920uur lokaal geland in Bangkok. Een half uur te vroeg ☺️..
Helemaal niet erg. Op ons gemak naar de immigration. We hebben een kwartiertje in de rij gestaan maar we konden praktisch zo doorlopen. Bij de band kwam de koffer vrij rap.
Niks aan te geven, en staan we buiten. Eerst geld geregeld, toen een sim-kaartje en op naar de public taxi. De officiële, want er zijn heel veel sjoemel taxi's .. een ticket halen en naar het corresponderende taxi nummer. Een barreltje maar met meter, that counts - de meter dus...
Tja, het Royal Orchid Sheraton .. of ik in zijn mobiel het hotel wilde intikken, dan zou hij op Google maps kijken waar het is.
En voor je het wist, waren we onderweg naar het centrum. File.. file en nog eens file.. Geen haast moet je hebben, maar al met al viel het reuze mee. Voor 500ThB sta je in het centrum, omgerekend €13.
In het hotel worden we een uur in de bar geparkeerd omdat de kamer nog niet vrij en schoon is.
Met complimentary koffie en thee.. maar na een half uur worden we al gehaald.. valt mee!
De kamer is met riverview en super sjiek met alles erop en eraan.
Elfde verdieping ☺️

1. Lydia en Jan:
    11 september 2017
    Lekker voorspoedig allemaal verlopen :) kijk uit naar jullie mooie verhalen en foto's enjoy lieverds! Xxxx van ons
  2. Yvon:
    Zo, gearriveerd, heerlijk,
    heel veel plezier lieverds en geniet, benieuwd naar de volgende post!
    liefs!xx
  3. Es en Ray:
    11 september 2017
    Blij dat de heenreis soepel is verlopen!
    Heel veel plezier sweets en geniet ervan!!
    Liefs