Dag 4 in Bangkok

14 september 2017 - Bangkok, Thailand

Heerlijk geslapen en het ontbijt was ok, niet de luxe van het Sheraton.

Vandaag is sightseeing-day.. we hebben een taxi genomen naar Wat-Po.
Ik had al de tip gekregen dat ik s morgens moest gaan en geen tourguide regelen. Gewoon lekker op jezelf rond kijken. Gister een sarong gekocht, en bij de Tempel nog een wikkel doek. De vrouwen mogen niet met blote armen of benen naar binnen.
Dus lekker ingepakt de Tempel in. Entree is 100ThB pp incl een flesje water.
Het zag er allemaal prachtig uit, goed verzorgd en prima geregeld. Bij de ingang van de tempel allemaal de schoenen uit (mannen en vrouwen) en in een plastic tasje mee naar binnen. In de zon was t bloedheet, dus de verkoeling van de binnenkant van de tempel kwam als geroepen. Dat beeld is enorm hoog en lang, je moet je best doen om hem  in een keer op de foto te krijgen. Maar het was de moeite waard.

Daarna naar de Royal Palace, die ligt er vlak naast. Het enige is dat alles in gereedheid wordt gebracht voor de crematie van de overleden koning Bumibol volgende maand. Dus de hele weg om het paleis is afgesloten, je mag na een paspoort en persoonscontrole door. Wel lekker rustig zonder al die wagens, scooters en TukTuks.
Veel hardwerkende arbeiders die druk met de voorbereiding waren.
Helaas konden we door de muur van het paleis niet veel zien, toch geprobeerd een paar plaatjes te schieten. In een grote witte tent naast het paleis zaten honderden Thais in het zwart gekleed te treuren om de dood van de vorige koning. Allemaal netjes zittend op stoelen.
We zagen een meute richting een ingang van het paleis, dus swe probeerden aan te sluiten. Deze keer mocht Hans niet naar binnen met een korte broek, en tja voor hem hadden we geen lange broek bij de hand.

Verderop in een zijstraatje zagen we een Starbucks uithangbord, de gelegenheid voor een refreshment. Naast de Starbucks was een pier met een opstap voor de hop-on-hop-of waterbus. Kaartje gekocht met de waterbus terug naar Riverside shopping center, vlak naast het Sheraton. Hartstikke leuk, en de bries was meer dan welkom.
Vanaf de Riverside een TukTuk genomen naar het Novotel. Ja ja we moeten eraan geloven.. in Bangkok moet je een keer de TukTuk geprobeerd hebben haha..
En eerlijk, het viel 300% mee.

Gegeten bij Tealicious .. hier praktisch om de hoek .. een klein tentje met 8 tafels, maar oh zo lekker eten. Vooraf Tom Yum met garnalen voor Hans en ik Coconut milk soup met kip en als hoofdgerecht heb wederom een curry genomen en Hans een spicy Laab met kip, limoen en munt. Inclusief fooi waren we €20 kwijt 😅.
Nu lekker slapen, morgen terug naar het Sheraton voor de laatste 2 dagen voor we richting River Kwai gaan. Welterusten!