Dag 2 in Bangkok

12 september 2017 - Bangkok, Thailand

Vandaag de fietstour van Co van Kessel gedaan. We moesten heel vroeg op, wekkertje ging om half6. De shock was groot toen we beneden de ontbijtzaal inliepen om 6 uur..
Afgeladen met allemaal mensen.. holy moly.. ze gingen toch niet allemaal op fiets tour?? Lokalen, maar ook veel toeristen in alle leeftijdscategorieën 🤔.. de enige reden die we konden bedenken is dat er andere tours waren, zoals naar de floating market.
Wij moesten ons om half7 melden bij de fietstour en er zou vertrokken worden om 0700uur. De groep bestond uit 6 stelletjes uit Nederland en België en twee tourleiders Suzy en Minck. De rit was goed te doen in de vroege ochtend, want tot een uur of 10 is het "koeler" .. daarna wordt het fietsen een stuk pittiger.
De tour was geweldig, China Town, tempelbezoek, kris kras door Bangkok. Kleine steegjes en straatjes - soms maar anderhalve meter breed - manoeuvreren in bochtjes, bukken voor laaghangende balken en uithangvlaggen. Brutaal doorrijden anders wordt je overklast door de scooters en auto's.. en simultaan om je heen kijken maar vooral op de weg blijven letten! De tourleiders kregen het voor elkaar om in drukke straten het verkeer te laten stoppen zodat wij konden oversteken haha.. gewoon met een petje zwaaiend...
We gingen ook het water op. Van die longboats met ruimte om de fiets te stallen en zelf ook plaats te nemen.. een verademing want eindelijk een redelijke bries.
Prachtig om de stad vanaf het water te aanschouwen. Met de boot voeren we ook een buitenwijk van Bangkok. Daar zag je wat er allemaal verbouwd werd. Meerendeel vruchten maar ook Pandan-bladeren.
Na 4 uur fietsen en varen hebben we een grote Thaise lunch genuttigd en daarna met de boot met fietsen huiswaarts. Het was het allemaal meer dan waard.
Terug in t hotel lekker het zwembad opgezocht. S Avonds uiteten bij Harmonique. "
Een lieflijk tentje, bijna huiskamer gevoel met heerlijk eten. Daar ben je voor €25 met  z'n tweetjes klaar, incl 4 drankjes.
Nu lekker slapen en morgen de grote verhuisdag naar het Novotel.
Effe uitleggen... mijn vakantie was origineel vanaf de 15e september, maar ik kreeg onverwachts vanaf de 10e vakantie. Dus moest het Sheraton vervroegd worden. Hadden ze alleen plek van 11-13september, en dus gaan we voor 2 nachten naar het Novotel hier om de hoek.
Welterusten!!

1. Daisy:
    13 september 2017
    Ziet er leuk uit allemaal! Zo te zien hebben jullie het erg naar je zin;) xx
  2. Lydia en Jan:
    13 september 2017
    Wat een gave dag veel gezien en veel beleeft en wij reizen lekker met jullie mee 😃 Wat een ervaring he fietsen is zo een drukke stad en dat met dat petje vergeet je niet Jan gooit nog steeds z'n hand omhoog als hij wil oversteken en roept veelvuldig dat heb ik geleerd hahaha. Nou prettige verhuizing nr.1 en op naar een nieuw avontuur enjoy lieverds!
  3. Lydia en Jan:
    13 september 2017
    Mmmm...ik zie m'n reactie niet terug en anders krijg je m twee keer hahaha. Komt ie nog een keer dan, wat een belevenis he fietsen in zo een drukke stad en wat een leuke dingen hebben jullie al gedaan. En dat met dat petje vergeet je nooit meer. Jan gooit nog steeds zijn hand omhoog en roept veelvuldig dat heb ik geleerd 🤣 Wij reizen lekker met jullie mee en succes met verhuizing nr. 1 op naar een volgend reisverhaal. Enjoy lieverds xxxx